Мінфін Франції пропонує ввести податок на використання інформації про користувачів соцмереж
Міністерство фінансів Франції запропонувало ввести податок на використання інформації про користувачів соціальних мереж та інших ресурсів. На думку чиновників, особисті дані користувачів - безкоштовна "сировина" для компаній, які заробляють за рахунок розміщення адресної реклами. Податок може бути прив'язаний до кількості зареєстрованих на сайті акаунтів.
Ініціатива виникла після цілої низки невдалих спроб змусити такі компанії, як Google і Facebook, збільшити податкові відрахування в місцеву скарбницю. Відповідний документ був представлений Президенту Франсуа Олланду в кінці минулого тижня. У ньому, зокрема, говориться, що збирані компаніями персональні дані є "сировиною" для цифрової економіки. Причому провідні гравці несправедливо отримують цю "сировину" безкоштовно - юзери самі із задоволенням вказують свої персональні дані і діляться інформацією про власні переваги і смаки. Згодом така гласність дозволяє компаніям заробляти мільярди доларів на розміщенні адресної реклами, яка цінується куди вище звичайних банерів. Отже, кількість користувачів ресурсу можуть взяти в якості податкової бази, розміри якої буде оцінювати незалежний аудитор.
Важливою особливістю такого оподаткування стане відсутність прив'язки до країни базування інтернет-компанії - укладаючи договори з французькими рекламодавцями, Facebook і Google залишаються поза податкової юрисдикції Парижа, який поки не отримує з цих угод ні цента. Так, згідно з підрахунками французької Консультативної ради з цифровим технологіям, заснованого ще Ніколя Саркозі, Google, Amazon, Apple і Facebook заробляють на французькому рекламному ринку близько 3 млрд євро, хоча щорічні податкові зобов'язання для кожної з компаній знаходяться на рівні всього лише 4 млн євро. Очікується, що введення нового збору суттєво збільшить податкову базу компаній.
Читайте також: Соцмережу Facebook запідозрили в ухиленні від сплати податків в Італії