Міністерство економічного розвитку і торгівлі (Мінекономрозвитку) вчора, 4 листопада 2013 р. опублікувало свій наказ №1240 від 17 жовтня 2013 р., в якому черговий раз перенесло терміни вступу в силу нових нормативів по дизельному паливу. Ці норми повинні були вступити в силу з 1 листопада 2013 року, але міністерство продовжило дію старих стандартів до 1 липня 2024 р., повідомляє "Комерсант-Україна".
Міністерство економічного розвитку і торгівлі (Мінекономрозвитку) вчора, 4 листопада 2013 р. опублікувало свій наказ №1240 від 17 жовтня 2013 р., в якому черговий раз перенесло терміни вступу в силу нових нормативів по дизельному паливу. Ці норми повинні були вступити в силу з 1 листопада 2013 року, але міністерство продовжило дію старих стандартів до 1 липня 2024 р., повідомляє "Комерсант-Україна".
На думку директора консалтингової компанії "А-95" Сергія Куюна, Україна фактично визнає, що поставки дизельного палива "Євро-3" з Росії близько 1,2 млн/т у рік (частка 25%) закрити нічим.
"Якби стандарти стали вище, то відкрилася б пряма можливість підняти ціни на бензин "Євро-4", і фактично наявність палива більш низької якості балансує ситуацію", - зазначив він.
Учасники ринку очікують істотного загострення конкуренції на ринку.
"Сьогодні витрати на виробництво дизельного палива "Євро-3" на 10-15 дол. за тонну нижче, ніж на "Євро-4", і збереження старих стандартів серйозно позначиться на відтоці клієнтів нашої компанії на користь імпортного російського палива", - вважає голова правління ПАТ "Укртатнафта" (Кременчуцький НПЗ) Павло Овчаренко.
За його словами, підприємству буде непросто конкурувати на ринку з постачальниками більш дешевого палива.
Експерти вважають, що уряд вирішив перестрахуватися, щоб не нашкодити промисловим підприємствам. На дизельному паливі "Євро-4" і "Євро-5" більшість вантажних і спеціальних автомобілів пересуватися не зможе, зазначає заступник директора НТЦ "Психея" Геннадій Рябцев.
"Використання палива підвищеної якості спеціальних автомобілях призведе до погіршення експлуатаційних і екологічних характеристик. Це призвело б до проблем використання автомобілів Міноборони, Державної служби надзвичайних ситуацій, пожежної служби, аграрних підприємств",- говорить експерт.
За словами Куюна, підвищення якості дизельного палива також негативно позначилося б на використанні дизель-поїздів і тепловозів найбільшого закупника цієї продукції - "Укрзалізниці". Це викликано тим, що двигуни цих поїздів спочатку створені саме під "Євро-3" і на цьому паливі краще працюють.
Крім того, за словами Куюна, збереження колишніх стандартів вигідно Шебелинському газоперерабатывающему заводу, який не має можливості виробляти паливо більш високої якості, оскільки коштів на модернізацію підприємства у НАК "Нафтогаз України" немає.
Геннадій Рябцев вважає, що у виграші від цього продовження виявляться споживачі, але зі збереженням колишніх стандартів дизельного палива проблема з низькою його якістю не вирішиться, оскільки за вісім місяців неможливо оновити весь парк транспорту, що переважно працює на дизелі "Євро-3". За його словами, необхідно продовжувати терміни дії стандартів до тих пір, поки Україна буде користуватися транспортом, який краще працює на дизельному паливі "Євро-3".
"Україні потрібно брати приклад з європейських країн, де існує "аграрне паливо", яке проводиться за спеціальним замовленням і не поширюється через мережу АЗС",- говорить Рябцев.