З 1 липня в Україні діють нові технічні умови, по яким Україну можна ввозити, виробляти і продавати нафтопродукти тільки за стандартами Євро-4, Євро-5. Чи з-за кордону надходити паливо більш низького властивості, залежить значною мірою від Міністерства доходів і зборів. Так вважає експерт з питань паливно-енергетичного комплексу Олексій Чернявський.
"Співробітники Міндоходів повинні надійно перекрити доступ неякісних нафтопродуктів на територію держави", - підкреслив фахівець.
За словами президента Київського міжнародного енергетичного клубу (Q-Club Олександра Тодійчука, паливо стандарту Євро-2 і Євро-3 імпортувалося переважно з Росії та Казахстану.
"Можливість збуту низькоякісного пального в Україні завжди додатково стимулювала імпорт вживаної техніки, не особливо затребуваною в інших країнах", - додав при цьому експерт.
На думку Тодійчука, посилення держконтролю за якістю нафтопродуктів як на кордоні, так і всередині України може сприяти детінізації ринку пального і, відповідно, зростанню доходів бюджету.
Нагадаємо, нещодавно прем'єр Микола Азаров доручив Міністерству доходів і зборів посилити контроль за якістю імпортних нафтопродуктів. Згідно з чинним законодавством, перевіркою палива на АЗС повинна займатися Держспоживінспекція.
Як повідомлялося, 1 липня закінчилася дія ДСТУ 4063-2001 "Бензини автомобільні. Технічні умови" та ДСТУ 3868-99 "Паливо дизельне. Технічні умови". Таким чином, в даний час в Україні діють тільки ДСТУ 4839:2007 "Бензини автомобільні підвищеної якості" і ДСТУ 4840:2007 "Паливо дизельне підвищеної якості" (багато в чому відповідають вимогам EN228 і EN590). Як наслідок, великий обсяг нафтопродуктів (зокрема, бензин А-76/80), що поставляються в Україну, автоматично опинився поза законом.