Міненерго РФ і ФАС завершили розробку законопроекту, який передбачає введення плаваючих акцизів на паливо
Міненерго Росії та ФАС завершили розробку законопроекту, який передбачає введення плаваючих акцизів на паливо, розповіло джерело, знайоме із змістом документа. За їх пропозицією ставки акцизів будуть коливатися для бензину на 0,7 руб. і дизпалива 0,77 руб. за тонну в залежності від світових цін на нафту та прогнозних значень Мінекономрозвитку РФ.
Проект доповнює ст. 193 Податкового кодексу РФ ще одним, п'ятим, пунктом, який прив'яже розмір акцизу до формули з двома змінними.
Перша - ціна Urals (середземноморське і роттердамське котирування), яка склалася за період моніторингу, переведена в рублі за курсом Центробанку. Період моніторингу визначено на місяць: з 15-го числа кожного місяця по 14-е число наступного. Друга - та ж ціна Urals, але прогнозна (прогноз Мінекономрозвитку РФ), переведена в рублі за середнім курсом Центробанку, який враховується при формуванні федерального бюджету.
Якщо перше значення перевищує друге, то на кожен рубль перевищення ставка акцизу буде зменшуватися на 70 коп. для бензину, а для дизпалива - на 77 коп. Якщо співвідношення буде зворотним, ставки підростуть на ті ж значення. При цьому абсолютне значення різниці діючих ставок акцизів (вони зазначені в п. 1 ст. 193 ПК) і ставок, які розраховуються згідно з новим пунктом статті, не повинен перевищувати розмір ставок акцизу, відповідного паливу п'ятого класу.
Ідея введення плаваючих ставок акцизів була озвучена ФАС ще рік тому. Служба пропонувала зменшувати податкове навантаження для споживачів автомобільного палива при зростанні світової ціни на нафту понад 90 дол./бар. за рахунок зниження розміру ставок акцизів. Також у відомстві Артем'єва обговорювали відмову від подальшого підвищення ставок, "обмежившись індексацією акцизів з темпом інфляції з коефіцієнтом 0,9".
Але в листопаді минулого року був підписаний закон, який підвищив ставки акцизів: цього року двічі (з 1 січня і 1 липня), потім у січні 2013-го і січні 2014 року. Кошти від акцизів на паливо надходять в дорожні фонди. "Це значні ресурси - якщо від транспортного податку регіони отримують близько 90 млрд руб., то від підвищення акцизів вони отримають 93-94 млрд руб.", - говорив недавно прем'єр-міністр Володимир Путін.
У лютому на урядовій комісії з ПЕК віце-прем'єр Ігор Сечин доручив чиновникам знову повернутися до плаваючих акцизів. А також подумати про відмову від ступінчастої щорічної індексації ставок акцизів "при досягненні планових показників затвердженого бюджету дорожнього фонду на наступний рік його роботи" (з копії протоколу наради від 20 лютого).
Міненерго РФ розраховує, що поправки до Податкового кодексу будуть прийняті до липня. У міністерстві підтвердили, що вони вже направлені на узгодження в профільні відомства. Однак проти їх прийняття поки виступають Мінфін і Мінекономрозвитку. Відомства на запит не відповіли.
Введення нових правил стягнення акцизів нафтовики повністю підтримують. Наприклад, глава "Газпром нафти" Олександр Дюков заявив недавно журналістам, що перехід до плаваючих акцизів допоможе утримати ринкові ціни на АЗС.
Якщо застосувати нові правила визначення ставок акцизів до сьогоднішніх умов, то нафтовики заощадили б близько 100 дол. з кожної тонни виробленого палива, вважає начальник відділу аналітичних досліджень УК "Універ" Дмитро Александров. Згідно з його розрахунками, поточна ціна Urals (122 дол. за барель і курс долара 29,4 руб.) становить 26 183,64 руб., а прогнозна (100 дол. за барель, 29 руб.) - 21 170 руб., то ставки повинні зменшитися: на бензин - до 3509,55 з тонни, дизпаливо - 3860,50 з тонни. У результаті ставки після коригування для бензину: нижче третього класу складуть 4215 руб. на тонну, третього класу - 3872 руб., четвертого класу - 3312 руб., п'ятого класу - 1633,45; дизпалива: нижче третього класу - 536 руб., третього - 252 руб., четвертого-п'ятого - 0. Нові акцизи будуть стимулом для збільшення глибини переробки на НПЗ і непоганим доповненням до системи 60-66.
При ціні Urals 120 дол. за барель акциз повинен знизитися приблизно на 32 коп. з літра бензину або на 5-6% для бензину третього класу і на 35 коп. з літра дизеля, підрахував аналітик Raiffeisen Bank Андрій Поліщук. При ціні 80 дол. акцизи збільшаться на ті ж значення. Якщо середня ціна АІ-92 зараз становить 26,44 руб. за літр, то за рахунок зниження акцизу вона повинна зменшитися до 24,85 руб. Але якщо нафтовики залишать ціни на АЗС на колишніх рівнях, зростання рентабельності роздрібного бізнесу складе приблизно 10%, говорить він.
Нагадаємо, раніше Кабінет міністрів України схвалив проект закону про плаваючу ставку акцизу на бензин.