Microsoft купує "мобільний" бізнес Nokia за 7,17 млрд дол
Одна з найбільших IT-корпорацій світу Microsoft купить бізнес фінської компанії Nokia з виробництва мобільних телефонів. Сума операції складе 7,17 млрд доларів, передає Reuters.
Очікується, що операція буде завершена в першому кварталі 2014 р. В умови угоди входить придбання прав на використання патентів компанії і виробництва мобільних пристроїв. У Microsoft також увіллються близько 32 тисяч співробітників Nokia.
Після продажу мобільного бізнесу Nokia має намір зосередитися на інших напрямках бізнесу, зокрема на розробці карт і систем навігації.
Голова ради директорів Nokia Рісто Сиіласмаа висловив упевненість в тому, що операція з продажу стала найбільш правильним рішенням для компанії і її акціонерів.
Фінська компанія, яка колись була лідером на ринку мобільних телефонів, в останні роки переживала кризу, програючи конкуренцію Samsung і Apple. У другому кварталі 2013 р. продажі телефонів Nokia впали до рекордно низького рівня за останні вісім років.
"Це зухвалий крок у майбутнє - і виграш для наших співробітників, акціонерів і споживачів продуктів обох компаній", - заявив генеральний директор Microsoft Стів Балмер.
Угода підлягає схваленню регулюючих органів, а також акціонерів Nokia.
Зазначимо, що Nokia співпрацювала з Microsoft з 2011 р., використовуючи в якості мобільної операційної системи Windows Mobile.
Перехід споживачів на смартфони і планшетні комп'ютери застав зненацька Microsoft, який традиційно домінував в сегменті настільних і портативних персональних комп'ютерів.
На зміни споживчих переваг компанія реагувала, на думку критиків, занадто повільно. В минулому році Microsoft випустила власний планшетник Surface, але його продажі виявилися відносно млявими.
Купуючи мобільний бізнес Nokia, Microsoft розраховує знайти оптимальну стратегію для мобільних ринків, кажуть аналітики. "Мобільні технології володіють гігантським потенціалом, але в Microsoft ця область була розвинена слабо. Ясно, що головним пріоритетом для компанії є виправлення мобільного стратегії. Тому з точки зору стратегії ця угода - відмінний крок. Єдине питання - чи вдасться її реалізувати", - зазначає Манодж Менон з консалтингової компанії Frost & Sullivan.
Додамо, що Microsoft прийняла умова протягом 10 років випускати мобільні телефони під брендом Nokia.