Група Метінвест змушена відновити постачання сировини на маріупольські металургійні комбінати імені Ілліча та "Азовсталь" через морські порти. Причина – в низькій пропускній здатності перегону Комиш-Зоря – Волноваха, говориться в повідомленні прес-служби компанії.
Відзначається, що обмежена пропускна здатність ділянки сьогодні не дозволяє збільшити завантаження маріупольських меткомбінатів і проводити заплановані 19,5 тис. тонн чавуну на добу. За даними прес-служби, замість необхідних 16 вантажних поїздів у добу "Укрзалізниця" забезпечує в напрямку Маріуполя тільки 13. Це пов'язано з дефіцитом локомотивної тяги і неефективною операційної роботою залізниці.
Для того щоб виконати свої зобов'язання перед споживачами металопродукції, Група прийняла рішення повернутися до каботажних перевезень сировини, зупиненим в листопаді 2015 року. У найближчі місяці планується щомісяця перевозити близько 200 тис. тонн залізорудного концентрату (ЗРК) через порт Бердянська в маріупольські порти. У морських перевезеннях будуть задіяні як великотоннажні, так і малотоннажні судна. На початку квітня в порту "Азовсталі" вже було розвантажено перше судно з ЗРК, зараз розвантаження очікує друге.
Підкреслюється, що використання альтернативних маршрутів є вимушеним заходом та призводить до значного подорожчання поставок сировини ($8-15 на тонну) і, як наслідок, збільшення собівартості чавуну.
Генеральний директор компанії Метінвест-Шиппінг Ірина Лямцева: "Ми неодноразово зверталися з ініціативою розпочати реалізацію стратегічного проекту щодо збільшення вантажних перевезень у напрямку Маріуполя до 22 вантажних поїздів, однак ні в "Укрзалізниці", ні в Мінінфраструктури його, мабуть, не вважають пріоритетним. Замість цього вони готові нескінченно піднімати тарифи на перевезення вантажів. Тільки останнє підвищення на 30% принесло монополісту близько 9 млрд грн, але коштів на збільшення пропускної здатності ключового для Маріуполя залізничної ділянки при цьому не знайшлося".
За її словами, Метінвест вклав понад 20 млн грн на відновлення локомотивів "Укрзалізниці", проте навіть такий крок з боку металургів не призвів до радикального поліпшення ситуації.
"Небажання "Укрзалізниці" системно підходити до вирішення цієї проблеми ставить хрест на збільшення виробництва в прифронтовому місті. Ціна байдужості "Укрзалізниці" - недоотримана валютна виручка в обсязі близько $1 млрд на рік і вимушене зниження виробництва на металургійних, залізорудних, коксохімічних, флюсодоломітних і феросплавних підприємствах України. Ми готові разом з "Укрзалізницею" виробляти спільні рішення, від яких виграють усі, в тому числі місцеві громади і держава. Але для цього важлива відповідальна і проактивна позиція залізниці в питанні розвитку вантажних перевезень у напрямку Маріуполя", - резюмував вона.