Українські металурги звернулися до Президента Петра Порошенка з вимогою не допустити індексації тарифів на вантажні залізничні перевезення і переглянути розрахунковий баланс збору та споживання металобрухту на внутрішньому ринку на 2016 рік. Про це йдеться у спільному листі Федерації металургів України та Профспілки металургів і гірників України, адресованому Порошенку.
Металурги нагадали, що в результаті дії цілого ряду негативних чинників (несприятлива цінова кон'юнктура на зовнішніх ринках збуту, подальше скорочення внутрішнього ринку металоспоживання, обмеження в сировинних ресурсах та логістичні проблеми через анексію Криму і військові дії на Донбасі) "українська металургія переживає найгірші часи за останні 15 років".
"Виробництво сталі в 2015 році склало лише 23 млн. тонн, що на 29% менше аналогічного показника в далеко не найкращому для галузі 2013 році. Тільки протягом 2015 року експортні ціни на основну продукцію вітчизняної металургії знизилися в середньому на 40% і досягли мінімальних значень за останні 15 років. Порівняно з історичними максимумами, ціни на металопродукцію зменшилися в 3-4 рази. Галузь виявилася, без всякого перебільшення, на межі виживання і вже кілька місяців поспіль генерує багатомільярдні збитки для власників металургійних підприємств", - сказано в листі.
При цьому, за даними металургів, держава не просто не надає допомогу, але і приймає "вкрай неоднозначні ініціативи на рівні окремих міністерств, які далекі від державних інтересів". Вони зазначають, що це, зокрема, чергова індексація тарифів на вантажні залізничні перевезення та затвердження Міністерством економічного розвитку і торгівлі розрахункового балансу збору та споживання металобрухту.
"Вищезгаданий баланс не враховує позицію вітчизняних металургів по нереалістичності його припущень в частині збирання та споживання металобрухту (згідно з попередніми даними, за січень-лютий 2016 обсяг відвантаження металобрухту на металургійні комбінати України зменшився на 53% до січня-лютого 2015 році, в той час, як за прогнозом МЕРТ, обсяг заготівлі брухту в 2016 повинен зрости на 7%). Такі дії чиновників МЕРТ призводять до штучного дефіциту цієї стратегічно важливої для вітчизняної металургійної галузі сировини і спекуляцій з боку ділків/посередників у сфері поставок брухту, діяльність яких, через тіньову специфіку бізнесу, майже ніяк не відображається на податкових надходженнях до бюджету", - сказано у зверненні.
У кінцевому рахунку, на думку металургів, це призведе до подальшого скорочення виробництва сталі, зайнятості працівників галузі та валютних надходжень.
У зв'язку з цим Федерація металургів України і Профспілка металургів і гірників України закликають Петра Порошенка прийняти всі можливі заходи щодо недопущення підписання наказу міністра інфраструктури про індексацію тарифів на вантажні залізничні перевезення в 2016 році; ініціювати перед КМУ проведення повторного детального аналізу поточної редакції фінансового плану ВАТ "Укрзалізниця" на 2016 рік за участю представників вантажовідправників та галузевих асоціацій, а також підготовку альтернативного варіанта фінансового плану при нульовій індексації вантажних залізничних тарифів з урахуванням резервів у частині вартості палива, електроенергії , інших резервів в операційних витратах та інвестиційній програмі на 2016 рік; ініціювати перед КМУ та МЕРТ перегляд розрахункового балансу збору та споживання металобрухту чорних металів на внутрішньому ринку на 2016 рік з урахуванням заявлених планів споживання від основних його споживачів (АМКР, Інтерпайп, Електросталь, Азовсталь, ММКІ, Запоріжсталь, ДМКД) і необхідності коригування прогнозу брухтозаготівлі на 2016 рік, виходячи з фактичних даних від початку 2016 року; ініціювати перед КМУ, Мін'юстом та Головдержслужбою проведення перевірки дотримання всіх норм чинного законодавства при затвердженні поточної редакції розрахункового балансу на 2016 рік; не пізніше квітня винести на розгляд Національної ради реформ або провести окрему нараду за участю відповідних органів влади, представників гірничо-металургійного комплексу, галузевих профспілок, експертних організацій, асоціацій, на якому професійному рівні розглянути питання про поточний стан і перспективи розвитку ГМК, державної політики в цій галузі, розробку і впровадження комплексної державної стратегії щодо стабілізації ситуації у вітчизняному ГМК.