Daimler AG за перші шість місяців цього року продав найбільшу кількість автомобілів своєї основної марки - Mercedes за всю свою історію. Однак у трійці лідерів німецького автопрому за цим показником компанія посіла лише третє місце, поступившись своїм споконвічним конкурентам з Баварії - BMW і Audi, повідомляє РБК daily.
BMW і Audi показали зростання продажів у порівнянні з тим же періодом минулого року, кожна майже на 18%, тоді як у концерну зі Штутгарта збільшення обсягу реалізації склало близько 10%. Це зростання експерти пояснюють бумом експортних поставок, що дозволило всім трьом компаніям досягти рекордних показників продажів. Перше місце займає BMW з показником реалізації основної марки 689 тис. 861 одиниця, а на друге місце, обігнавши Mercedes, вперше вийшла Audi (652 тис. 950 проданих авто). Результат Mercedes - всього 610 тис. 531. За підсумками першого півріччя 2010 року Mercedes зовсім трохи, але ще випереджав Audi.
"За перше півріччя ми продали автомобілів більше, ніж будь-коли, завдяки перш за все зростанню на європейських ринках. Тепер прагнемо до того, щоб рекордним став і весь 2011 рік", - сповнений оптимізму керівник відділу збуту Audi Петер Шварценбауер. На його думку, запорукою успіху найближчих місяців стане вихід на ринок нових моделей цієї марки.
Його колега з BMW Ян Робертсон, навпаки, у своїх прогнозах помітно обережний. Він вважає, що зростання продажів BMW в другому півріччі таким стрімким вже не буде через зміни модельного ряду і досить високого рівня показників аналогічного періоду минулого року. Крім того, можливо, деякі покупці відкладуть покупку на майбутній рік в очікуванні появи на ринку нової моделі BMW 3-ї серії.
Що стосується Mercedes, у нього поки відчувається брак нових компактних авто класу А і В. Восени він збирається відновити поступову атаку на Audi і BMW, ввівши в бій відразу чотири нові моделі. Поки ж продажі наявних у Mercedes авто малого класу падають.
Директор Інституту проблем автопромисловості в університеті Гайслінген-ан-дер-Штайге професор Віллі Дітц вважає, що основну роль у сприятливому для німецьких виробників авто преміального класу розвитку зіграли не європейські ринки, а Китай, США, а також Росія. У бесіді з РБК daily німецький експерт прогнозує, що показники продажів другого півріччя виявляться нижче нинішніх. "У кожному разі в цілому нинішній рік для автоконцернів Німеччини буде дуже хорошим, але сумніваюся, що він стане рекордним з продажів", - зазначив Дітц.
Крім того, Дітц констатує уповільнення приросту кількості нових замовлень в 2012 році. На думку професора, це пояснюється тим, що, оскільки Китай і США залишаються основними ринками в сегменті преміальних автомобілів, головними ризиками в майбутньому році стане небезпека нової рецесії в Америці і жорсткість держрегулювання економіки в Китаї.
Керівник Центру автомобільних досліджень в Університеті Бергіш-Гладбах професор Штефан Братцель, навпаки, впевнений, що поточний рік стане для BMW, Audi та Mercedes рекордним в першу чергу завдяки, як і раніше, величезному ринку Піднебесної, а також США , Південної Америки та Росії. Втім, експерт також прогнозує уповільнення темпів зростання продажів в преміальному сегменті, звертаючи увагу на те, що успіх німецьким виробникам у значній мірі забезпечує ще й потужна іміджева складова.
Професор Штефан Братцель перерахував РБК daily ризики, за рахунок яких, як він вважає, динаміка розвитку глобальної автомобільної галузі може в 2012 році сповільнитися. "Багато в чому все залежить від Китаю, Індії, Південної Америки та інших ринків, а також від того, у що виллється боргова криза в Європі і чи зможе відновитися економіка США", - підкреслив експерт.