Медіамагнат Руперт Мердок обрушився з різкою критикою на адміністрацію Президента США Барака Обами, звинувативши її в потуранні інтересам онлайн-гігантів і просуванні інтернет-піратства. Пошуковик Google глава News Corp.назвав лідером піратства.
Причиною різких коментарів, зроблених Мердоком через заведений 31 грудня аккаунт на Twitter, стали два законопроекти, що розглядаються зараз американськими властями. Мова йде про "Акті про боротьбу з онлайн-піратством" (SOPA) і "Акті про захист інтелектуальної власності" (PIPA). Одна з основних ідей цих документів - зробити онлайн-компанії відповідальними за хостинг сайтів, що розміщують піратські копії фільмів, музики, шоу і інший нелегальний контент, а також за розміщення посилань на такі сайти.
Медіакомпанії кажуть, що це допоможе їм уникнути багатомільярдних збитків і зберегти робочі місця, а технологічні компанії бачать у законопроектах спробу ввести цензуру в Інтернеті.
Однак у суботу радники Президента розмістили у блозі заяву, що ставить ефективність SOPA і PIPA під сумнів: "Незважаючи на те що ми переконані, що онлайн-піратство з боку іноземних веб-сайтів - це серйозна проблема, яка вимагає серйозного законодавчого відповіді, ми не підтримаємо законопроекти, які обмежують свободу слова, збільшують загрози кібербезпеки або підривають динамічний, інноваційний глобальний Інтернет ".
Глава News Corp. відповів на Twitter. "Виходить, Обама продав свій лот господарям у Силіконовій долині, які загрожують усім творцям програмного забезпечення піратством, неприкритим злодійством". Варто відзначити, що в числі основних спонсорів виборчої компанії Барака Обами 2008 р. були не тільки технологічні компанії, зокрема Google, Microsoft і IBM, але і медіакомпанії, а саме Time Warner, свідчать дані ресурсу opensecrets.org.
Головним об'єктом своєї критики Руперт Мердок обрав саме Google. "Лідер в сфері піратства - Google, який транслює фільми безкоштовно, продаючи при цьому рекламу. Дивно, що вони вкладають мільйони в лобіювання".
Google, у свою чергу, назвала звинувачення 80-річного медіамагната нонсенсом. "Минулого року ми вилучили з результатів пошук 5 млн веб-сторінок, які порушують законодавство, і інвестували 60 млн дол. в боротьбу з недобросовісними рекламними оголошеннями. Як і багато інших компаній технологічного сектора, ми віримо в те, що є розумні, адресні способи закривати іноземні нелегальні сайти, не вимагають від американських компаній цензурувати Інтернет", - пояснила прес-секретар Google Саманта Сміт.