Аеропорт Північний м. Смоленська станом на 10 квітня 2010 р. був діючим, а не тимчасово відкритим для польотів, як указується в доповіді польської держкомісії з авіакатастрофи Ту-154М з польською делегацією на борту. Про це повідомив голова технічної комісії Міждержавного авіаційного комітету (МАК) Олексій Морозов, передає РБК.
Також, за його словами, всі радіотехнічні і світлосигнальні засоби аеродрому перед початком польоту були справними. "Недоліки, що відносяться до інфраструктури аеродрому, технічного стану устаткування, наземних засобів контролю на причину авіакатастрофи не вплинули", - підкреслив Морозов, додавши, що від екіпажів, які прибували на аеродром 7, 8 і 9 квітня 2010 р. ніяких зауважень по вказаних параметрах не надходило.
Голова технічної комісії МАК повідомив також, що аеропорт мав діюче свідоцтво про держреєстрацію і придатність до експлуатації. Готовність аеродрому до прийняття спеціальних рейсів при встановленому для нього мінімумі по висоті хмарності в 2 тис. м підтверджена спеціальними льотними і технічними перевірками, зазначив Морозов.
Екіпаж Ту-154М, що розбився під Смоленськом 10 квітня 2010 р., був замінений напередодні вильоту, а штурманові, що тільки прилетів з рейсу, відразу повідомили, що наступного дня у нього черговий політ. Про це повідомив на прес-конференції заступник голови технічної комісії Міждержавного авіаційного комітету (МАК) Георгій Ячменьов. "Заміна відбулася буквально напередодні", - сказав він, зазначивши, що польська сторона пояснює це "виробничою необхідністю".
Ячменьов особливо підкреслив, що про недостатню підготовленість екіпажа Ту-154М МАК вже раніше говорив в своєму звіті. "Польська сторона з цим погодилася", - додав він.
Нагадаємо, 10 квітня 2010 р. о 9:50 за київським часом у Смоленській області під Печерськом при заході на посадку в аеропорт Північний в умовах сильного туману розбився літак Ту-154 Президента Польщі Леха Качиньського. На борту знаходилося 96 осіб, 88 з яких летіли у складі офіційної делегації. Всі пасажири літака загинули, зокрема Качиньський з дружиною, високопоставлені державні чиновники, представники силових органів і військового командування, відомі громадські діячі Польщі.
МАК 12 січня 2011 р. обнародувала остаточну доповідь про розслідування авіакатастрофи Ту-154 під Смоленськом. Технічна комісія МАК однозначно поклала відповідальність за трагедію на пілотів, що вирішили не йти на запасний аеродром всупереч несприятливим метеоумовам, а непрямою причиною падіння літака була названа недостатньо кваліфікована підготовка борту і екіпажу. Крім того, експерти МАК прийшли до висновку, що пілоти президентського літака діяли в умовах психологічного тиску з боку VIP-пасажирів лайнера, зокрема головнокомандуючого ВВС Польщі Анджея Бласіка, в крові якого після смерті був виявлений алкоголь.
Польська комісія з розслідування авіаційних подій державної авіації 29 липня 2011 р. обнародувала остаточний звіт по розслідуванню авіаційної події літака Ту-154М. У документі приводяться відомості про те, що аеродром, де розбився літак, не був готовий до прийому повітряних судів, пілоти проводили зниження нижче мінімуму висоти в складних метеоумовах, прилади літака показували невірні дані про висоту, а також було встановлено, що члени екіпажу не мали належного рівня підготовки.