Соціальна мережа для професійних контактів LinkedIn в середу, 18 травня, продала в Нью-Йорку акцій на 352,8 млн дол. по верхній межі діапазону - 45 дол. за акцію. В ході первинного розміщення (IPO) компанія реалізувала всі 7,84 млн акцій, як і раніше планувала. Сама компанія продала 4,83 млн акцій, ще трохи більше 3 млн акцій розмістили ряд власників LinkedIn. Це стало одним з найбільших розміщень технологічних компаній після IPO Google у 2004 р., повідомляє Reuters.
LinkedIn розмістилася по верхній межі діапазону - 45 дол. за акцію. Раніше на цьому тижні компанія підвищила діапазон до 42-45 дол./акція. В результаті IPO компанія була оцінена в 4,25 млрд дол. Вдале розміщення LinkedIn підтвердило переконання аналітиків, що інвестори готові купувати акції соціальних мереж, навіть при високих оцінках. Продаж акцій пройшов на Нью-йоркській фондовій біржі NYSE під біржовим символом LNKD.
Сильний попит інвесторів послужив хорошою ознакою для інших соціальних мереж, які повинні провести IPO в найближчі місяці: Facebook, Groupon, Twitter і Zynga.
У IPO брали участь тільки акції класу "A", які мають право одного голосу. Акції класу "B", кожній з яких буде відповідати 10 голосів, залишилися в руках існуючих акціонерів компанії. Подвійна структура акціонерного капіталу часто використовується перспективними інтернет-компаніями при виході на IPO. Вона дозволяє гарантовано зберегти контроль над компанією за початковими власниками. Після IPO в руках у власників акцій класу "B" (засновники LinkedIn, менеджери, співробітники і директори) залишилося більше 99% голосуючого капіталу.
LinkedIn - провідна світова соціальна мережа, яка спеціалізується на професійних контактах. За власними даними, вона налічує понад 100 млн учасників з 200 країн. Чистий прибуток компанії в 2010 р. становив 15,4 млн дол. при чистій виручці в 243 млн дол. Первинне розміщення LinkedIn - одне з перших IPO соціальних мереж в США. За ним очікується IPO найбільшої в світі соціальної мережі Facebook і інших швидкозростаючих інтернет-компаній, таких, як знижковий сервіс Groupon. Крім того, в кінці травня 2011 р. на біржі Nasdaq розміститься провідний російський пошуковик "Яндекс".