Львівський автобусний завод (ЛАЗ) і хорватська Koncar-Electric Vehicles два тижні тому підписали протокол про наміри почати спільне виробництво з низькою підлогою трамваїв. Копією документа в своєму розпорядженні має видання "Комерсант-Україна".
Koncar-Electric обіцяє передати ЛАЗ всю необхідну технічну документацію, а також буде поставляти візок у комплекті з електронним обладнанням та електричні компоненти. ЛАЗ буде виготовляти стапеля і кондуктор (форми, за якими втготовляють кузов), забезпечить зварювання кузова, антикорозійний захист, фарбування і остаточну збірку.
Переговори з хорватською стороною тривали більше чотирьох років, розповідає голова наглядової ради ЛАЗ Ігор Чуркін. "Ця компанія виробляє хороші візки та електронне обладнання, а ЛАЗ - хороші кузови, і тут наші бізнеси не перетинаються, а доповнюють один одного. Приміром, Bombardier або Siemens виробляють трамваї повністю з своїх комплектуючих, і ми для них конкуренти", - пояснює Чуркін.
На ЛАЗ планується випускати низькопідлогові трамваї довжиною 20 і 32 м з асинхронним двигуном (розраховані на колії 1000 мм та 1524 мм). Їх вартість складе близько 11 млн грн і 17 млн грн відповідно. На першому етапі планується виробництво 50 трамваїв на рік, а в перспективі - 200-300 одиниць. Крім того, ЛАЗ розраховує вийти і на експортні ринки. "Ми будемо брати участь у тендерах великих міст, перш за все країн СНД, Азії, Латинської Америки", - говорить Чуркін.
Koncar-Electric була заснована в 1970 році в Загребі. Входить до Koncar Group, щорічний оборот якої складає 400 млн євро. Koncar-Electric здійснює ремонт і виробляє електричні і залізничні транспортні засоби (трамваї, електрички і локомотиви). Серійне виробництво низькопольних вузькоколійних трамваїв (ширина колії 1000 мм) компанія почала в 2003 році і поставила близько 70 одиниць Загребу. У 2008-2009 роках трамваї Koncar-Electric проходили випробування в Гельсінкі, але місто відмовилося від цих машин на користь місцевого виробника.
Місцева влада хоче купувати сучасні трамваї. "Ми готові закуповувати у будь-якого вітчизняного виробника. Головне, щоб трамваї були хорошої якості і відповідали нашим вимогам", - зазначає мер Донецька Олександр Лук'янченко. "При держпідтримці або без, ми готові розглянути пропозиції ЛАЗ", - стверджує перший заступник мера Львова Олег Синютка.
Віце-прем'єр-міністр інфраструктури Борис Колесников каже, що на таке сприяння можна розраховувати. Він заявив виданню, що уряд підтримає будь машинобудівний завод, який випустить сучасні трамваї, а муніципалітети можуть отримати компенсацію процентних ставок за кредитами під закупівлю нових машин.