ПАТ "Крюківський вагонобудівний завод" (КВБЗ) необхідно замінити лиття мінімум на 800 вагонах, щоб виконати вимоги регістра сертифікації на федеральному транспорті РФ (РСФЖТ), що припинив дію сертифікатів підприємства. Про це "Комерсант-Україна" повідомив директор з економіки, фінансів та перспективного розвитку Крюківського вагонобудівного заводу (КВБЗ) Ігор Манаєнков.
При цьому в планах заводу - виробляти до кінця року близько 300 вагонів на місяць. "Це величезні кошти, і ми не уявляємо, де їх зараз взяти", - заявив Манаєнков. Претензії російської влади він вважає безпідставними і політично заангажованими і вважає, що питання може вирішитися тільки на рівні вищого керівництва двох країн.
Схожої думки дотримуються і в парламентській більшості. Вчора Український союз промисловців і підприємців розповсюдив заяву свого голови - народного депутата Анатолія Кінаха (Партія регіонів), який закликав уряд України надати підтримку КВБЗ. Він вважає, що об'єктивних причин для припинення дії сертифікатів на продукцію заводу немає.
Якщо заводу доведеться замінити лиття на 800 вагонах, це стане серйозним тягарем для підприємства. За оцінками старшого аналітика ІГ "АРТ-Капітал" Олексія Андрейченка, заміна бокових рам може обійтися в 10,5 млн дол. "На тлі 50 млн дол. чистого прибутку, яку завод повинен отримати за підсумками року, приблизні витрати будуть дуже болісними", - повідомив Андрейченко. За його підрахунками, кожен місяць заборони поставок вагонів в РФ може вилитися для українського заводу в недоотримані 3% від річної виручки, або 20 млн дол. Але враховуючи, що ринок зараз звужується, ці кошти можна і не отримати, а для усунення проблеми необхідно затратити власні або позикові ресурси.
Керівник аналітичного департаменту ІК Concorde Capital Олександр Паращій вважає, що справа не стільки в якості продукції КВБЗ, скільки в посиленні конкуренції з російськими виробниками: "Російські компанії розуміють, що можуть повністю покрити існуючий попит, і зацікавлені в тому, щоб Крюківський завод як можна довше не мав можливості поставляти продукцію в Росію", - сказав пан Паращій. На початку вересня гендиректор "Уралвагонзаводу" Олег Сієнко завив, що місця на ринку стає недостатньо, і щоб його не втратити, необхідно обмежувати імпорт української продукції. А гендиректор "Російської корпорації транспортного машинобудування" Павло Овчинников запропонував встановити квоти на поставки в РФ вантажних вагонів українських виробників.
Нагадаємо, в кінці минулого тижня стало відомо, що Російське федеральне бюджетне установа призупинила дію сертифікатів на 13 видів вагонів ПАТ "Крюківський вагонобудівний завод".