Кременчуцький сталеливарний завод (КСЗ) повертається на російський ринок. Сертифікат на бічні рами візків вантажних вагонів КСЗ, який дозволяє компанії продавати продукцію в Росію, був відновлений 5 квітня 2013 р., повідомив вчора Регістр сертифікації на федеральному залізничному транспорті, пише "Комерсант-Україна".
Поставки лиття КСЗ до Росії були заборонені 27 листопада 2012 р. через це в грудні КСЗ - найбільший виробник лиття в СНД - був змушений зупинити виробництво. У регістрі пояснювали, що на заводі порушили технологію виробництва. На початку лютого 2012 р. після низки катастроф в Росії вантажних вагонів, укомплектованих українським литтям, була введена заборона на продукцію КСЗ.
"Український завод прийняв рекомендовані нами заходи, які дозволили підвищити якість продукції, а також зобов'язався замінити невелику партію бракованого лиття", - розповів заступник керівника російського відомства Михайло Мельников.
Глава профкому КСЗ Олександр Шишкін говорить, що минулого тижня підприємство інспектувала російська делегація - їй був представлений повний звіт про виконання розпоряджень регістру.
"Зараз наше головне завдання - розпродати продукцію, що скупчилася на складах. Це більш ніж місячний обсяг виробництва. Ми сподіваємося запустити завод вже цього місяця", - зазначив він.
Закриття російського ринку для КСЗ вилилося в недовиробництво близько 8 тис. вагонокомплектів. Виходячи із середніх цін за цей період, це близько 100 млн дол недоотриманого прибутку, підрахував глава російського агентства "Infoline-Аналітика" Михайло Бурмістров. За його словами, простоєм КСЗ змогли скористатися російські підприємства: Бежецкий сталеливарний завод, який збільшив у січні-лютому виробництво на 21%, і "Алтайвагон" (на 82%).
"Основна проблема українського заводу в тому, що він практично не відбраковує своє лиття, в той час як російські заводи відбирають близько 10-15% бракованої продукції, - каже Михайло Бурмістров. - Якщо вони почнуть виявляти брак, проблем зі збутом у майбутньому виникнути не повинно".
Простий КСЗ вплинув і на вагонобудівні заводи. Проблеми випробував один з найбільших в країні виробників - Крюківський вагонобудівний завод (КВБЗ). Глава правління підприємства Євген Хворост заявляв у лютому, що через брак лиття КВБЗ може зупинитися.
У перші два місяці року українські вагонобудівники знизили виробництво на 26%, до 5,35 тис. одиниць продукції, додає старший аналітик ІК Dragon Capital Таїсія Шепетко. Але, за її словами, ці результати були викликані не тільки дефіцитом лиття: "Виробництво знизилося також через зниження попиту на вагони в регіоні. Особливо це стосується піввагонів, випуск яких за цей період скоротився на 47%. Це обумовлено падінням обсягів перевезень продукції металургійної та гірничодобувної галузей, ще недавно складових до 60% і 40% всього обсягу перевезень в Україні та Росії відповідно ".
Михайло Бурмістров говорить, що зараз дефіцит лиття в СНД складає близько 2 тис. вагонокомплектів при середньомісячному виробництві 6,5-7 тис. Тому щоб повернутися на ринок, КСЗ доведеться запропонувати клієнтам більш вигідні ціни, ніж у російських і китайських постачальників. За таких умов КСЗ може поставити на російський ринок в 2013 р. не менше 10 тис. вагонокомплектів - це в два рази менше торішніх поставок.
Директор з економіки, фінансів та перспективного розвитку КВБЗ Ігор Манаєнков говорить, що його завод збереже контракти c КСЗ: "Продукція КСЗ завжди займала більше 50% нашого портфеля, і повернення заводу на ринок дозволить нам стабільно працювати. Американське і чеське лиття займало не більше 30 %, при цьому дія сертифікатів на нього в РФ підійшло до кінця, і в Росії не поспішають його продовжувати ".
За його словами, підприємство було змушене відмовлятися від частини контрактів через дефіцит лиття на початку року.
Відновити позиції українським виробникам в умовах низького попиту буде нелегко, вважає Таїсія Шепетко.
"У середньостроковій перспективі ми очікуємо високого попиту на продукцію вагонобудування - знос рухомого складу в СНД зараз складає більше 70%, і залізниці змушені його оновлювати. Крім того, ми очікуємо відновлення обсягів виробництва в країні і зростання перевезень продукції металургійної галузі", - говорить експерт.
Вона нагадує, що, наприклад, в "Укрзалізниці" планують в 2013 р. розміщення 1 млрд дол. євробондів, левову частку коштів від якого збираються направити на оновлення рухомого складу.
РЖД наполягають на відкликанні 100 тис. вагонів, укомплектованих литтям КСЗ і "Алтайвагон"
ВАТ "Російські залізниці" проінформувало компанії, що володіють вагонами, про заборону використання вантажних вагонів з бічними рамами виробництва Кременчуцького сталеливарного заводу (КСЗ) 2010 і 2011 р. випуску і литтям, яке справив російський "Алтайвагон" в 2010 р.
У РЖД наполягають на забороні використання близько 100 тис. вантажних вагонів - це близько 10% всього парку в країні. Причина - почастішали останнім часом сходи вагонів. Термін заборони - "до винесення відповідних рішень федеральних органів".
Правда, російський Мінтранс, який вже втрутився в ситуацію, готовий зменшити заборону приблизно до 30 тис. вагонів. Потужності вагоноремонтних підприємств не дозволять оперативно замінити лиття в такій кількості рухомого складу, крім того, це потребуватиме додаткових витрат від власників. Ространснадзор вже прийняв рішення про вилучення лише 49 конкретних бічних рам.
Читайте також: Росія припинила дію сертифікатів відповідності на продукцію Кременчуцького сталеливарного заводу