До катастрофи могли призвести дії пілотів, які реагували на сигнал про задимлення на борту
Спрацьовування датчиків диму на борту A320 EgyptAir могло виявитися помилковим і послужити причиною катастрофи лайнера. Про повідомляє The Wall Street Journal із посиланням на джерела, близькі до розслідування катастрофи єгипетського літака.
Зазначено, що фахівці намагаються визначити, чи могли привести до краху дії пілотів, які реагували на сигнал про задимлення на борту.
Як пише видання, при виконанні пілотами передбачених для такої ситуації дій у цій моделі Airbus існує ймовірність відключення низки систем безпеки, в тому числі автоматичного захисту управління польотом.
Повідомляється, що подібна ситуація сталася у квітні 2011 року. Тоді на борту A320 авіакомпанії United Airlines незабаром після вильоту з Нового Орлеану пролунав сигнал про задимлення, але фахівці з Національної ради з безпеки на транспорті пізніше заявили, що вони не знайшли "жодних ознак пожежі або перегрівання механізму".
Згідно з документами ради, на які посилається видання, пілоти американської авіакомпанії говорили про те, що "після того, як вони почали реагувати на попередження про задимлення, компоненти літака з електроприводом перестали функціонувати". Екіпаж залишився без низки засобів радіозв'язку і транспондера, йому потрібні були інструкції авіадиспетчерів, щоб повернутися на злітно-посадкову смугу. Борт приземлився з порушеним керуванням, і його носове колесо погрузло в газон за межами злітно-посадкової смуги. У цьому інциденті ніхто не постраждав. У Airbus тоді заявили, що, незважаючи на те, що датчики, встановлені на новіших лайнерах, надійніше, ніж ті, що встановлювалися раніше, вони, "як і раніше, чутливі до пилу і деяких аерозолів".
Через 10 днів після того, що сталося, United Airlines направила пілотам заяву про те, що на лайнерах Airbus в її парку "лунали помилкові сигнали про задимлення", і попередила, що екстрене відключення електричних систем необхідно застосовувати тільки в разі "помітного задимлення".
Нагадаємо, під час польоту з електронної системи літака А320 авіакомпанії EgyptAir, який зазнав аварії над Середземним морем, надійшло 11 повідомлень, які свідчили про нормальну роботу двигуна, однак за кілька хвилин до втрати зв'язку з бортом, надійшло повідомлення про зміну температури у правому вікні кабіни пілотів.