Великі продавці одягу призупинили постачання в Росію з-за валютної кризи і високого курсу долара і євро, передають "Ведомости".
Серед компаній, що призупинили постачання в магазини, такі великі гравці як Inditex (Zara, Oysho і Bershka), а також BNS Group, що управляє в Росії мережами Calvin Klein, Armani Jeans, Michael Kors і TopShop. Гендиректор останній розповів, що компанія взяла паузу до кінця 2014 р. - першого тижня 2015 р. Виключення стали бренди fast fashion, поширювані через TopShop. За ним поставки тривають, хоча їх обсяги скоротилися.
"Ціна закупівлі віртуальна, ніхто не знає, по якому курсу рахувати", - пояснює рітейлер, вказавши, що ризиків поки немає - в Азії багато постачальників та в разі необхідності може підстрахувати Узбекистан.
Sela в даний час веде переговори з цінами, а взуттєва мережа Zenden стверджує, що деякі рітейлери вже відмовляються від вже замовленого товару в Китаї. За її словами топ-менеджера, під час листопадового валютного стрибка продавці підняли ціни на 23% в нижньому ціновому сегменті, і це вилилося продажу. "Довелося повернутися до колишньої ціною", - пояснив він.
Продавці по-різному намагаються вирішити питання з орендою. У регіонах вони просять мережі про орендні канікули, а в Москві компанія Immofinanz (управляє ТРЦ "Золотий Вавилон" і "Гудзон") запропонувала тимчасове зниження орендних платежів на індивідуальній основі, щоб допомогти скоротити витрати із-за девальвації рубля.
У наступних сезонах споживачі зіткнуться з "стильовим одноманітністю" і скороченням кількості товару в міру збільшення розміру, говорить керуючий директор Esper Group Дарина Ядерна. Zenden скоротила закупівлю взуття на весну-літо 2015 р. на 20% пар. BNS Group скоректує обсяги поставок "як мінімум пропорційно зміні валютного курсу", каже її генеральний директор Денис Богатирьов: "Такого достатку і варіативності, як раніше, в 2015 р. не буде".
Нагадаємо, General Motors і Jaguar Landrover призупинили продажі в Росії із-за курсу рубля.