Продукція Кременчуцького сталеливарного заводу (КСЗ) знову може почати використовуватися у виробництві вагонів, що поставляються на російський ринок. У минулу п'ятницю Регістр сертифікації на федеральному залізничному транспорті відновив дію сертифіката на бічні рами КСЗ, повідомив керівник відомства Едуард Гунченко, пише "Комерсант-Україна".
"Кременчуцький завод прийняв рекомендовані нами заходи, які дозволили підвищити якість продукції. В Україні є всі технології для того, щоб виробляти якісну продукцію - питання в дотриманні технології виробництва", - говорить він.
Єдиний український завод, чия продукція досі перевіряється російським відомством, - "Азовелектросталь". В КСЗ і "Азовелектросталі" коментувати рішення Регістру не стали. Високопоставлене джерело видання в КСЗ лише уточнило, що завод зобов'язався замінити за свій рахунок близько 120 бракованих виробів, де були виявлені злами бічних рам.
Росія заборонила поставки вагонів з українського лиття на початку лютого після інциденту на Далекому Сході - там з рейок зійшли 18 вагонів, було пошкоджено близько 2 км залізничного шляху. Причина сходу - злам бічної рами вантажного візка виробництва української "Азовелектросталі". В результаті РФ зупинила дію сертифікату на лиття для "Азовелектросталі" і КСЗ, які є постачальниками цієї продукції для більшості українських вагонобудівних підприємств.
Заборона на використання української лиття призвела до різкого скорочення виробництва українськими вагонобудівними заводами, говорять учасники ринку. Дані по виробництву вагонів українськими підприємствами за лютий ще не публікувалися, але в кінці минулого року, коли РФ брала аналогічні заходи щодо української продукції, Крюківський вагонобудівний завод скоротив виробництво на 73%, "Дніпровагонмаш" - на 82%, а Стахановський вагонобудівний завод - на 17% (дані ІГ "АРТ-Капітал"). За оцінками старшого аналітика ІГ "АРТ-Капітал" Олексія Андрейченко, тоді тільки Крюківський завод недоотримав близько 400 млн грн виручки на місяць.
Поновлення дії сертифіката на КСЗ вигідно і російським підприємствам. "Кременчуцький завод до цих пір залишається найважливішим на пострадянському просторі постачальником лиття. Від цього підприємства залежить більшість українських заводів і російських компаній", - говорить гендиректор російського агентства "Infoline-аналітика" Михайло Бурмістров. За його оцінками, за підсумками 2011 року частка КСЗ з випуску лиття на ринку СНД склала 24%, "Уралвагонзаводу" -16,7%, "Азовелектросталі" - 16,3%. Директор російської лізингової компанії "Rail 1520" Дмитро Бовикін каже, що українським заводам довелося зрушити графік поставок вагонів його компанії. "Але ми вважаємо, що ця ситуація некритична, і підприємства зможуть за пару місяців надолужити згаяне", - говорить він.