В.о. голови "Укрзалізниці" закликав виробників продукції для будівництва колії активно брати участь у тендерах
Публічне акціонерне товариство "Укрзалізниця" працює над вдосконаленням тендерної документації та скороченням термінів розрахунків за поставлену продукцію, а також розглядає можливість перегляду розміру гарантійного забезпечення торгів. Про це виконуючий обов'язки голови "Укрзалізниці" Євген Кравцов заявив під час наради з виробниками продукції для верхньої будови колії та представниками Служби безпеки України (СБУ) та Національного антикорупційного бюро (НАБУ), повідомляє прес-служба держкомпанії.
Зокрема, керівник "Укрзалізниці" закликав виробників продукції для будівництва колії активно брати участь у тендерах, які оголошує "Укрзалізниця". Він наголосив, що наразі компанія опинилася в ситуації, коли вона не може в повному обсязі ремонтувати існуючі колії та будувати нові.
За словами Кравцова, це пов’язано з тим, що у тендерах із закупівлі продукції для залізничної інфраструктури, які проводить "Укрзалізниця", беруть участь не самі виробники, а посередники, які "виходять на торги з цінами, майже удвічі вищими за реальну вартість продукції самих виробників".
"Також ситуацію ускладнює й те, що компанії — так звані прокладки — блокують торги через скарги до АМКУ (Антимонопольний комітет України, - ред.) та затягують терміни їх проведення, тим самим і постачання. Це може негативно впливати на безпеку руху та операційну діяльність перевізника", — йдеться у повідомленні УЗ.
Кравцов наголосив на необхідності впровадження механізму, за яким можна задовольнити інтереси українських виробників і забезпечити "Укрзалізниці" стабільні постачання продукції за справедливими цінами.
"Ми розглядаємо можливість укладання прямих договорів за переговорною процедурою з використанням ProZorro, а також застосовуватимемо спеціальні процедури закупівель, якщо це дозволяє законодавство. Для нас важливі обґрунтована, не завищена ціна продукції та її бездоганна якість — це ті критерії, які є визначальними", — зазначив він.
Крім того, керівник державної компанії в ході наради запропонував розглянути можливість укладання довгострокових контрактів із виробниками продукції. За інформацією прес-служби, правоохоронці підтримали ініціативи "Укрзалізниці" стосовно цього питання.
Також зазначається, що в.о. голови правління ПАТ "Укрзалізниця" закликав представників правоохоронних органів перевірити можливість змови учасників торгів.
В ході наради залізничники наголосили, що очікують від Мінекономрозвитку розробки порядку укладання рамкових договорів, які могли б стати ефективним інструментом для прямої співпраці з виробниками.
Згідно із довідкою компанії, наразі "Укрзалізниця" забезпечена матеріалами для верхньої будови колії (рейки, скріплення, стрілочні переводи, підкладки, накладки та ін.) лише на 18% від річної потреби.
"Це не дозволяє ремонтувати залізничну мережу у запланованих обсягах та відповідно до визначених термінів. До того ж, у холодну пору року колійні роботи не ведуться, що загострює необхідність вчасного постачання матеріалів та запчастин для залізничної інфраструктури", — підкреслили в УЗ.
Як відомо, ПАТ "Укрзалізниця" не єдина компанія, яка нарікає на діючу систему закупівель.
На початку 2015 року в Україні в якості пілотного проекту почала працювати система публічних закупівель ProZorro, а вже на початку 2016-го президент України Петро Порошенко підписав закон "Про державні закупівлі", який передбачає введення електронної системи для всіх державних закупівель товарів і послуг, вартість яких дорівнює або перевищує 200 тис. грн, а для робіт — дорівнює або перевищує 1,5 млн грн.
З серпня 2016 року система ProZorro стала обов'язковою до використання по всій України. Втім, попри те, що основне завдання системи — це забезпечення прозорості публічних закупівель, невдовзі знайшлася низка "лазівок", через які в тендерних закупівлях, як і раніше, до появи ProZorro, стали можливими різного роду корупційні схеми.