ua en ru

Kraft Foods не придбає Cadbury за 16,7 млрд дол.

Найбільший американський виробник продуктів харчування Kraft Foods вчора зробив пропозицію про покупку виробника шоколаду Cadbury за 16,7 млрд дол. Не дивлячись на те що Kraft оцінила Cadbury на третину вище за її ринкову вартість, аналітики не поспішають заявляти про успіх підприємства. Сплутати карти американської компанії можуть конкуренти: висока вірогідність, що з контрпропозицією виступлять Nestle, Hershey або Mars, пише щоденна ділова газета РБК daily. Тим часом стало відомо, що Cadbury відкинув пропозицію Kraft Foods. Kraft Foods - другою за величиною в світі виробник продуктів харчування (після Nestle). Серед основних брендів компанії - чіпси Estrella, кава Maxwell House і Carte Noir, шоколад Alpen Gold і Milka. Виручка компанії в 2008 році перевищила 42,2 млрд дол., чистий прибуток - 2,9 млрд дол. Cadbury - один з найбільших в світі виробників кондитерських виробів. Основні бренди - шоколад Dairy Milk, Picnic, Wispa; жувальні гумки Dirol і Stimorol. Виручка в 2008 році склала 5,4 млрд фунтів (8,8 млрд дол.), прибуток - 370 млн. фунтів (606 млн дол.). Вчора Kraft звернулася до акціонерів Cadbury, запропонувавши їм 8 фунтів стерлінгів за кожен папір компанії (3 фунти готівкою і 0,2589 власних акцій). Це на 31% вище за їх вартість за підсумками торгів п'ятниці (5,68 фунта). Вся компанія оцінена в 10,2 млрд фунтів (16,7 млрд дол.). Перш ніж виступити з публічною офертою, Kraft дістала відмову від менеджменту Cadbury. "Рада директорів вірить в стратегію і перспективи зростання Cadbury як незалежній компанії", - сказано в офіційній заяві виробника шоколаду. Кraft, у свою чергу, обіцяє акціонерам Cadbury за допомогою операції створити "центр сили світового рівня в області снеков, кондитерських виробів і продуктів швидкого харчування", з виручкою близько 50 млрд дол., а також скоротити витрати як мінімум на 625 млн. дол. Аналітики відзначають, що компанії чудово доповнять один одного. У Росії операція не сильно вплине на позиції Kraft Foods: за даними Business Analytica, частка американської компанії (у вартісному виразі) на ринку шоколадних виробів складає 11,3%, тоді як у Cadbury - лише 2,3%. Але, згідно офіційному повідомленню Cadbury, компанія упевнена в "власній стратегії і перспективах розвитку", заснованих на сильних брендах, унікальних продуктах, географічному покритті і т.д. На думку виробника, вказана пропозиція "істотно недооцінює" групу Cadbury і її перспективи. Акції Cadbury вчора злетіли на 41%, майже до 8 фунтів, капіталізація компанії виросла до 10,9 млрд фунтів стерлінгів (17,9 млрд дол.), що істотно вище за пропозицію Kraft Foods. "Ринок сприйняв новину про можливий продаж Cadbury позитивно, але інвестори чекають, що або Kraft підвищить пропозицію, або в боротьбу за Cadbury вступлять інші гравці продуктового ринку", - вважає Річард Хантер. Серед можливих претендентів на Cadbury фігурують швейцарські Nestle і американські Hershey і Mars. Втім, як вважає головний стратег по світових ринках Cantor Fitzgerald Стівен Поуп, висока вірогідність того, що Nestle і Hershey зроблять спільну пропозицію Cadbury, а надалі розділять активи компанії між собою. "Одній Nestle це операція не дуже цікава, оскільки не відкриє ніяких нових горизонтів, лише укріпить лідируюче положення компанії в світі. Проте об'єднання з Hershey зробить її вигіднішою: Nestle дісталися б операції по виробництву жувальної гумки, а Hershey - шоколадний бізнес. Удвох компанії змогли б запропонувати 8,2 фунта за акцію Cadbury, на 45% вище за ринкову вартість компанії в п'ятницю", - відзначив він РБК daily. Така пропозиція оцінить всю Сadbury приблизно в 18,4 млрд дол.