Kraft Foods скорочує свої позиції на українському ринку шоколаду
Компанія Kraft Foods скорочує свої позиції на українському ринку плиткового шоколаду. Частка української "дочки" Kraft в продажах плиткового шоколаду (ТМ "Корона" і Milka) цього року знизилася на 1,5 процентних пункта. Про це заявив вчора, 4 грудня, гендиректор "Крафт Фудз Україна" Тарас Лукачук, повідомляє "Комерсант-Україна".
Поки це попередні цифри. "Дані коливаються протягом року. Можливо, за останній місяць наші позиції відновляться",- зазначив Лукачук. Скільки саме займає Kraft на ринку плиткового шоколаду, в компанії не уточнюють.
Виробництво шоколаду займає близько 20% бізнесу компанії, річний оборот якої в цьому році складе близько 450 млн долл. Всього "Крафт Фудз Україна" представлена в п'яти категоріях: кава (ТМ Jacobs, Carte Noire), шоколад, чіпси ("Люкс"), печиво ("Ведмежа Барні", Oreo, Tuc, Belvita), жувальна гумка і льодяники (Dirol, Halls). У всіх категоріях, крім жувальної гумки, Kraft займає лідируючі позиції.
Частка Kraft на ринку плиткового шоколаду падає на тлі загального зниження попиту на шоколад в Україні. У цьому році його споживання скоротиться на 13% (абсолютні цифри не розкриваються). "Ми втратили частку через сильну конкуренцію в цій категорії. Крім того, змінилися споживчі настрої: покупці дедалі частіше віддають перевагу недорогій продукції і беруть участь у різних цінових акціях",- говорить Лукачук.
Основними конкурентами Kraft є компанії Roshen (ТМ Roshen, "Чайка" і "Оленка") і Nestle (ТМ "Світоч"). За даними агентства Pro-Consulting, торік частки Kraft і Roshen плиткового шоколаду на українському ринку становили по 22,7%, Nestle - 12,8%. При цьому ціни на шоколад у виробників істотно відрізняються. Так, плитка шоколаду "Корона" без надбавок в роздрібних мережах коштує близько 8,4 грн, Milka - 10 грн. Вартість плитки шоколаду "Світоч" складає 9,1 грн. А ось шоколад Roshen продається за 7,9 грн, а "Чайка" і "Оленка" - за 6,9 грн. Крім того, в останні місяці в найбільших мережах стартувала акція, в рамках якої шоколад Roshen можна придбати за 5-6 грн. Заступник директора корпорації Roshen Костянтин Май зазначив виданню, що ринкова частка його компанії за цей рік виросла: "Зростання поки невелике - до 5%".
Лукачук говорить, що його компанія встановлює "адекватні ціни на шоколад". "Ми формуємо ціни, виходячи з об'єктивних чинників. Ціни ж Kraft Foods здаються нам трохи завищеними, хоча, можливо, у компаній просто відрізняються бізнес-плани",- відзначає Май.
"Крафт Фудз Україна" розраховує повернутися на свої позиції в цьому сегменті в наступному році. Так, у компанії очікують, що її продажі шоколаду зростуть на 10%, а погіршення стану економіки країни може навіть допомогти. "Наша компанія найактивніше розвивається саме в кризу - у нас, на відміну від місцевих виробників, є ресурси материнської Kraft Foods",- упевнений Лукачук.
Читайте також: Kraft Foods з 1 жовтня розділена на дві незалежні компанії