Координаційна рада Моторного (транспортного) страхового бюро України усунула від виконання обо'язків генерального директора Моторного бюро Володимира Шевченка. Відповідне рішення було прийнято в ході засідання ради МТСБУ п'ятьма голосами за, четверо членів ради утрималися.
"Сьогодні на президії ми прийняли низку важливих рішень як з точки зору законодавчого рівня, так і розглянули дуже важливе питання - кадрове. Ми усунули гендиректора Моторного бюро Шевченка. Сьогодні президія повинна визначитися, хто буде виконувати обов'язки замість нього і на загальних зборах 26 березня буде також переобрана координаційна рада та президія, яка повинна буде узгодити кандидатуру нового гендиректора МТСБУ", - сказав після засідання голова Коордради Сергій Рибалка.
"Хотів би констатувати той факт, що за ті три місяці, що я працюю на цій посаді, комунікації з керівництвом МТСБУ і зокрема з директором, на жаль, ми не бачимо. Не виконуються доручення, які були йому дані як президією, так і Координаційною радою", - підкреслив Рибалка.
Голова Коордради підкреслив, що хотів би бачити на цій посаді грамотного господарника, хорошого комунікатора, людину-реформатора, "яка могла б проводити реформи в дуже складній для нас всіх економічній ситуації в країні і зокрема на страховому ринку".
Рибалка висловив надію, що на найближчих зборах буде обрана президія в тому складі, в якому захоче ринок і вона буде підтримана, і ця президія вибере директора, який дійсно буде володіти всіма перерахованими вище якостями.
Голова Коордради також перерахував основні претензії до директора МТСБУ: "Ми знаємо, що є дуже багато питань на ринку... Питань на законодавчому рівні. Сьогодні в комітеті немає жодного документу, який би сприяв діяльності ринку. Директор повинен дати поштовх для того, щоб ці питання ринку вирішувалися. Але жодного такого документа немає, - заявив він. - Друге. Я протягом місяця взагалі не міг зустрітися з директором... Наприклад, на конференцію, яка була на Закарпатті, я був змушений їхати без запрошення для того, щоб поспілкуватися з представниками ринку і вирішити ті питання, які необхідні. Потім, коли я вже вирішив, що їду, секретаріат заднім числом попросив МТСБУ надіслати нам запрошення".
На думку Рибалка, головна проблема полягає у відсутності комунікації, а також у тому, що ті закони, які існують, ініціюються Координаційною радою, а не директором МТСБУ.
"Але Координаційна рада, по-перше - взагалі не повинна втручатися у фінансово-господарську діяльність, по-друге - вона не повинна переставляти ноги директора МТСБУ, у якого, вибачте, заробітна плата 127 тис. гривень. Я вважаю, що за ці гроші ринок може знайти директора, який буде відповідати вимогам займаної посади і буде: а) проводити реформи; б) буде працювати з комітетом і в) - буде працювати з регулятором в інтересах ринку і народу України", - підкреслив він.
Як заявив у своєму виступі член Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, Денис Яструб, вкрай необхідної комунікації між МТСБУ та регулятором забезпечено не було саме з вини дирекції Бюро.
Учасники засідання прийшли до висновку, що попереднє рішення загальних зборів членів МТСБУ щодо оптимізації бюджету Бюро досі не виконане.
"Ми на одному із засідань Координаційної ради вирішили, що потрібно провести аудит тих 100 днів, протягом яких він (Шевченко, - ред.) займає посаду директора. Тому що в аудиті 2013-2014 рр., який потрапив мені в руки і який проводив Deloitte, є ряд дуже грубих корупційних порушень.
Наприклад, був зроблений ремонт кабінету на 500 тис. дол, 260 млн пропало в "Брокбізнесбанку" і нічого з цим на сьогоднішній день не робиться", - додав Рибалка.
Він також зазначив, що від співробітників МТСБУ надходили скарги щодо роботи самого МТСБУ, були питання по зарплаті.
"Тому було прийнято рішення провести аудит не лише 100 днів, але мені було цікаво, що людина за таку платню зробила для того, щоб вирішити питання, які були в 2013 р., які дії вона зробила для того, щоб їм запобігти і щоб це не повторилося", - заявив голова Коордради.
За його словами, аудит проведено не було.
Рибалка додав, що після того, як на засіданні Координаційної ради було прийнято рішення провести аудит останніх місяців діяльності Моторного бюро, Володимир Шевченко відразу ж спробував переконати членів Координаційної ради відкликати свої голоси під цим рішенням.
Учасники засідання констатували, що дирекція МТСБУ за останні місяці не зробила жодного кроку для опрацювання пропозицій і початку співпраці з профільним парламентським комітетом про внесення змін до Закону України "Про обов'язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів" щодо впровадження "електронного поліса".
Члени Координаційної ради прийняли рішення доручити дирекції МТСБУ узагальнити існуючі законодавчі пропозиції і доповісти з цього приводу на наступному засіданні Координаційної ради.
Рибалка заявив, що вкрай важлива проблема для всього страхового ринку, коли близько 260 млн грн коштів централізованого страхового фонду захисту потерпілих у дорожньо-транспортних пригодах зависли на рахунках АТ "Брокбізнесбанк", повинна бути вирішена.
"Давно необхідно було знайти компромісне рішення щодо повернення цих коштів. У перші ж дні роботи на посаді профільного Комітету парламенту, я почав займатися цією проблемою, адже вона надзвичайно впливає на стабільність всього страхового ринку. Я обговорював це питання і з керівником НБУ, і з керівником Фонду гарантування вкладів, який займається реалізацією активів банку. Але це пряме зобов'язання саме директора МТСБУ налагодити цю роботу. Жодного кроку з боку директора Бюро ми так і не дочекалися", - заявив Рибалка.
Координаційна рада прийняла рішення доручити дирекції МТСБУ надати звіт про дії, вжиті для вирішення питання повернення коштів страхового фонду.
Присутні на засіданні констатували, що дирекція систематично не надає Координаційній раді документи, які, за статутом МТСБУ, повинні погоджуватися з Координаційною радою.
Прийнято рішення доручити дирекції Бюро у дводенний термін подати Координаційній раді відповідний реєстр і документи.
За словами члена Координаційної ради Олександра Берназюка, положенням централізованого страхового резервного фонду захисту потерпілих у дорожньо-транспортних пригодах було встановлено, що внесок страхових компаній повинен розраховуватися за курсом євро на момент набрання чинності відповідної норми закону в 2012 році, а це прямо суперечить Закону.
Враховуючи важливість цього питання для страхового ринку і необхідність прийняти зважене рішення, члени Координаційної ради вирішили створити робочу групу для розробки змін до Закону України "Про обов'язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів" щодо розміру та валюти гарантійних внесків членів МТСБУ. До складу робочої групи мають увійти представники страхових компаній, профільних асоціацій, Нацкомфінпослуг, Координаційної ради та дирекції МТСБУ, а також профільного парламентського комітету.