Блокадою активісти намагаються привернути увагу до проблеми контрабанди нафтопродуктів
Блокада Новоград-Волинської лінійної виробничо-диспетчерської станції нафтопродуктопроводу "Самара-Західний напрямок" триває. Про це пише видання iPress.
Члени руху "Визволення" (організованого групою народних депутатів з "Самопомочі") пояснюють, що блокують нелегальні постачання російських нафтопродуктів на територію України.
За даними видання, активісти цілодобово зупиняють кожен завантажений бензовоз, що виїжджає з території паливного терміналу, для перевірки супровідних документів. Машину блокують, якщо водій не може пред'явити документи, що підтверджують походження вантажу.
Активісти вважають, що потрібно привернути увагу громадськості і влади як до проблеми контрабанди нафтопродуктів, через яку державний бюджет щороку втрачає близько 170 млн гривень, так і до проблеми власності на нафтопродуктопровід.
Вони зазначають, що всупереч положенням ст. 7 закону України "Про трубопровідний транспорт": "Магістральний трубопровідний транспорт має важливе народногосподарське та оборонне значення і є державною власністю України", даний магістральний трубопровід (частина нафтопродуктопроводу "Самара-Західний напрямок", що проходить по території України) перебуває в "приватних руках".
За інформацією ЗМІ, його нинішній власник – швейцарська компанія International Trading Partners AG – придбав даний актив у російської "Транснафти" в серпні 2015 року, через п'ять місяців після визнання у судовому порядку даної ділянки нафтопродуктопроводу власністю держави Україна.
Наголошується, що це стало можливим через те, що російській стороні вдалося "без зайвого шуму" відновити судочинство по вже завершеній справи у Господарському суді Рівненської області. Суддя першої інстанції Ярослава Гудзенко скасувала рішення Вищого господарського суду України з питання власності і призначила технічну експертизу спірного об'єкта.
6 травня 2015 року справу було призупинено до моменту отримання висновків експертизи. Скориставшись судовою тяганиною, Росія продала де-юре безхазяйний актив, не будучи на той момент його власником.
28 травня 2015 року президент України видав указ №298/2015, яким ввів у дію рішення РНБО від 6 травня 2015 року щодо невідкладних заходів по забезпеченню енергетичної безпеки держави. Президент України доручив Кабміну України невідкладно визначити центральний орган виконавчої влади, відповідальний за зберігання та експлуатацію даного нафтопродуктопроводу і вжити заходів для забезпечення захисту економічних інтересів держави.
За даними ЗМІ, на даний момент єдиним контрактодержателем на постачання всього дизельного палива, що надходить по нафтопродуктопроводу, є компанія Proton Energy Group S.A., яка офіційно належить ізраїльському бізнесменові Нісану Мойсеєву. Обидві компанії – і International Trading Partners AG, і Proton Energy Group S.A. – пов'язують з Віктором Медведчуком.
Нафтопродуктопровід, який раніше простоював через те, що дочірнє підприємство "Транснафти" - "Прикарпатзахідтранс", після судового рішення на користь України, викачало з нього технологічний запас дизельного палива, почав знову посилено експлуатуватися з травня 2016 року. Як стверджує ЗМІ з посиланням на учасників нафторинку, приблизно третина дизельного палива, що доставляється по нафтопродуктопроводу, - контрабанда.
Як зазначає видання, паливний термінал в Новоград-Волинському називають основною точкою продажу контрабандного палива з трубопроводу.