Компанія з Індії подала заявку на участь у тендері на закупівлю вантажних піввагонів. Про це "Комерсант-Україна" повідомили групі управління проектами Державної адміністрації залізничного транспорту ("Укрзалізниці").
Також про інтерес до тендеру заявили у Крюківському вагонобудівному заводі (КВБЗ) і російському "Уралвагонзаводі".
Донецька залізниця оголосила тендер на закупівлю 1,32 тис. вантажних піввагонів, повідомили вчора в Європейському банку реконструкції та розвитку (ЄБРР), за рахунок коштів якого буде придбано рухомий склад. До торгів пропонується п'ять лотів по 265 піввагонів, тендерне забезпечення по кожному лоту - 25 тис. дол.
Водночас, експерт Центру політичного і економічного аналізу Вадим Слободянюк відзначає, що критеріям тендеру відповідає більшість українських виробників вагонів.
Претенденти повинні мати досвід постачання не менше 200 піввагонів за останні три роки, надати необхідні сертифікати на продукцію, а також докладну інформацію про виробничі потужності, замовників і деталях контрактів з покупцями вагонів.
Як зазначає директор з економіки, фінансів та перспективного розвитку КВБЗ Ігор Манаєнков, на тлі падаючого ринку замовлення "Укрзалізниці" може дати хороше завантаження переможцю тендера, адже в першому кварталі 2013 р. українські виробники знизили виробництво на 36%, а російські - близько 20%.
Водночас, старший аналітик ІГ "АРТ-Капітал" Олексій Андрейченко повідомив, що зараз російські компанії пропонують піввагони за нижчими цінами, ніж в Україні. За його даними, середня вартість піввагонів без ПДВ у Росії становить 54 тис. дол./шт, а в Україні - 58 тис. дол./шт, тоді як середня ціна на піввагони в СНД на початку літа минулого року становила 75 тис. дол./шт.
"Ціни на піввагони вже не будуть знижуватися, тому що вони вже на межі рентабельності для виробників, і "Укрзалізниця" це розуміє, тому вирішила розмістити замовлення зараз", - зазначає Андрейченко.
Читайте також: КСЗ знову може поставляти продукцію в Росію