Незважаючи на поступове відновлення світової економіки, компанії не поспішають виходити на біржу. Так, світовий обсяг розміщення акцій за перші три квартали не досяг навіть аналогічних показників 2009 р. Щоправда, така негативна динаміка з лишком компенсується підвищеною активністю на ринку злиттів і поглинань, пише РБК daily.
За перші три місяці 2010 р. компанії в усьому світі заробили 496,1 млрд дол. за рахунок продажу власних акцій на фондовому ринку. Згідно з даними Thomson Reuters, це на 9% менше аналогічних показників минулого року, коли за той же період IPO і повторне розміщення паперів принесли бізнесу 544,9 млрд дол. Щоправда, кількість виходів на біржу збільшилася на 5,6%, до 2817 угод.
Негативна динаміка відзначається на тлі рекордних за обсягом розміщень. Так, в 2010 р. фондові ринки стали свідками IPO Agricultural Bank of China, що зайняв другий рядок у списку найбільших первинних розміщень в історії (22,1 млрд дол.) Більш того, абсолютним рекордом стало додаткове розміщення акцій бразильської державної нафтовидобувної компанії Petrobras (70 млрд дол.).
Найбільшим банком-андеррайтером розміщень за підсумками перших дев'яти місяців 2010 р. став JPMorgan Chase, що зберіг лідируючу позицію ще з минулого року. Примітно, що обсяг угод, в яких брав участь банк, скоротився цього року більш ніж у два рази - з 80,07 млрд до 39,5 млрд дол. Другий рядок у списку найбільших андеррайтерів дістався Morgan Stanley, слідом за яким розташувався Goldman Sachs. Четверте і п'яте місця зайняли Bank of America Merrill Lynch і UBS.
Прямою протилежністю сектору публічних розміщень став ринок M&A. Згідно з даними Thomson Reuters, за три квартали компанії по всьому світу уклали угоди зі злиття і поглинання на 1,678 трлн дол. Зростання в порівнянні з торішніми показниками склало 21%. «Таку різноспрямовану динаміку дуже просто пояснити. Справа в тому, що купівля паперів при їх розміщенні на біржі несе в собі більше ризику, ніж повне поглинання компанії і отримання контролю над нею. До того ж за останній час багато великих корпорацій накопичили значні обсяги готівки, які необхідно витрачати. Найбільш розумним варіантом зробити це є або модернізація власного бізнесу, або агресивне зростання за рахунок скупки конкурентів. Деякі компанії просто не встигають вийти на біржу - їм пропонують хороші гроші і вони змінюють власника», - пояснив економіст IHS Global Insight Брайан Бетьюн.