Комітет з питань транспорту і зв'язку рекомендує Верховній Раді прийняти за основу проект Повітряного кодексу України, повідомляє прес-служба ВР.
Члени комітету погодилися з необхідністю удосконалення законодавчого врегулювання діяльності цивільної авіації, зокрема гармонізації з нормами світового та європейського права, що регламентують діяльність цивільної авіації.
Водночас, народні депутати зауважили, що у проекті не зовсім логічно викладено глосарій юридичних, технічних та професійних термінів; потребують доопрацювання статті, які регулюють діяльність цивільної авіації уповноваженим органом та керівником уповноваженого органу цивільної авіації. Недостатньо, вважають парламентарії, відпрацьовані також норми проекту, які регулюють захист прав пасажирів тощо.
Під час дискусії наголошувалося на тому, що нова редакція Повітряного кодексу не містить чітких законодавчих норм щодо критеріїв та єдиних стандартів якості обслуговування, захисту прав пасажирів та відповідальності перевізника на внутрішніх та міжнародних перевезеннях.
Голова комітету Володимир Козак акцентував увагу на необґрунтовано завищених тарифах українських авіаперевізників, існуванні подвійних стандартів якості обслуговування на міжнародних маршрутах та на маршрутах всередині України, а також критично низький рівень захисту прав пасажирів під час здійснення внутрішніх авіарейсів.
Народні депутати висловили зауваження до положень проекту, які стосуються державного контролю в галузі дотримання стандартів якості обслуговування та захисту прав пасажирів під час надання їм послуг перевезення авіаційним транспортом. Промовці, зокрема, відзначали: співвідношення ціна-якість у виконанні українських авіаперевізників не витримує жодної критики. За їхніми словами, авіаперевізники самочинно встановлюються критерії класності перевезення пасажирів на внутрішніх перевезеннях, не дотримуючись жодних визнаних стандартів якості.
Члени комітету наголошували на тому, що під час підготовки проекту до другого читання необхідно врахувати пропозиції щодо законодавчого закріплення стандартів обслуговування пасажирів за класами обслуговування для пасажирів бізнес, преміум та економічного класів як на міжнародних, так і на внутрішніх авіарейсах.
Народні депутати також пропонують врахувати пропозицію щодо законодавчого закріплення відповідальності авіаперевізника за заподіяну шкоду (загибель або тілесне ушкодження, знищення утрата пошкодження або затримка у перевезенні багажу, затримка часу перевезення або скасування рейсу) на внутрішніх авіарейсах відповідно до європейських стандартів і норм тощо.
Нагадаємо, 20 вересня 2010 р.Кабінет міністрів України зареєстрував у Верховній Раді України проект Повітряного кодексу України.
2 вересня Кабінет міністрів прийняв проект Повітряного кодексу. За словами міністра транспорту та зв'язку Костянтина Єфименка, в цьому документі обумовлені важливі питання, пов'язані зі встановленням штрафних санкцій для авіакомпаній і фізичних осіб. Також проектом передбачається кримінальна відповідальність. Як зазначає К. Єфименко, розміри штрафів будуть коливатися від 5 до 8 тис. прожиткових мінімумів, а за кримінальні правопорушення покарання у вигляді позбавлення волі від 1 до 10 років.
Проектом нового Повітряного кодексу обумовлюється, що аеродромна складова, злітно-посадочна смуга, перони, аеронавігаційне обладнання залишаються у власності держави. Все інше може бути приватизоване або передане в оренду. Як відзначає міністр, проект Повітряного кодексу був узгоджений з провідними вітчизняними авіакомпаніями і профспілками.