Міністерство транспорту КНР планує скоротити щорічні інвестиції в будівництво високошвидкісних залізниць в 2012 р. на 15% - до 400 млрд юанів (63,1 млрд дол), передає китайське інформаційне агентство "Сіньхуа". Рішення про скорочення інвестицій в залізничні проекти послідувало, в тому числі після страшної аварії на шляхах КНР в липні 2011 р., коли зіткнення двох високошвидкісних поїздів забрало життя 40 людей.
Скорочення інвестицій може позитивно позначитися на фінансах китайського залізничного відомства, яке є найбільшим емітентом облігацій (після казначейства). Станом на кінець вересня 2011 р. відомство мало заборгованість в 2,23 трлн юанів (351,8 млрд дол.). Для того, щоб підтримати галузь залізничного будівництва, що опинилася в непростому фінансовому становищі, Пекін ввів податкові послаблення для власників облігацій Міністерства залізничного транспорту (це стосується облігацій, які будуть купуватися в період з 2011 по 2013 рр.).
Прямі інвестиції в розвиток залізничної інфраструктури за підсумками 2010 р. становили 3% від загального обсягу капітальних вкладень країни. У наступному році Міністерство залізничного транспорту планує почати прокладку 6,366 тис. км залізничного полотна.
Вперше інформація про те, що КНР може скоротити інвестиції в стратегічно важливі галузі та інфраструктурні проекти (до яких якраз відноситься спорудження високошвидкісних залізничних ліній) з'явилася в липні 2011 р. Тоді джерела в урядових колах КНР повідомили, що рішення про урізання фінансування було прийнято через високий рівень корупції у відомствах. Спочатку розрахована на 3 роки програма інвестицій в сім галузей промисловості передбачала фінансування в розмірі 1,5 трлн дол.
За даними джерел, урізання витрат на будівництво високошвидкісних залізниць прямо пов'язане з відставкою в березні 2011 р. викритого в корупції міністра транспорту у сфері залізничного сполучення. У зв'язку з цим у квітні прем'єр Держради КНР Вень Цзябао пригрозив вжити серйозних заходів проти чиновників, що зловживають довірою влади і розбазарювати державні кошти при реалізації великих проектів, а також членів їх сімей.
Пекін протягом довгого часу розглядав інфраструктурні проекти як можливість створення нових робочих місць і стимул до підвищення економічної активності та зростання. Проте пізніше вектор уваги змістився в бік проблем інфляції.