До кінця червня відбудеться перше цього року IPO китайської компанії в США. Ще чотири компанії з КНР роздумують над тим, щоб продати акції американським інвесторам. Раніше потужний потік китайських IPO на біржах Америки практично вичерпався через численні скандали з маніпулюванням звітністю емітентами з КНР. Максимальні шанси на успіх IPO зараз у відомих і зростаючих компаній, які не поскупляться запропонувати інвесторам дисконт, вважають експерти.
Китайський онлайн-рітейлер LightInTheBox Holdings розраховує розмістити свої акції на 100 млн дол. на Нью-Йоркській фондовій біржі в найближчий місяць. Ціновий коридор розміщення дорівнює 8,5-10,5 дол за папір. Можливість вийти на американський фондовий ринок зараз також розглядають китайський портал для мандрівників Qunar.com, виробник мікропроцесорів Montage Technology і розробник додатків для мобільних пристроїв 3G.cn & Go Launcher, повідомила вчора The Wall Street Journal з посиланням на людей, знайомих з планами компаній. Не виключено також, що китайський інтернет-гігант Alibaba Group вибере для проведення очікуваного IPO, в рамках якого компанія може бути оцінена в 60 млрд дол, яку-небудь з американських майданчиків.
У разі якщо плани цих компаній матеріалізуються, це може стати початком повернення емітентів з КНР на американський ринок. У недавньому минулому біржі США були популярні серед китайських компаній - за 2009-2011 рр. 67 китайських компаній продали інвесторам у США свої акції на загальну суму 8,3 млрд дол, свідчать дані Dealogic. Однак згодом деякі з них виявилися фігурантами скандалів навколо махінацій з фінансовою звітністю. Найгучнішим з них стало звинувачення в 2011 р. компанії Sino-Forest в багаторазовому завищенні своїх активів і прибутку. Проте недовіра інвесторів до фінансової звітності торкнулося більшість компаній з Китаю, що торгуються на американських біржах. У підсумку в 2012 році в США розмістили акції тільки дві китайські компанії, які привернули лише 166 млн дол.
Повернення інтересу компаній з КНР до американських бірж, зокрема, пов'язаний з тим, що регулятори США домовилися з Пекіном про часткове доступі до інформації аудиторських компаній КНР. Укладена в кінці травня угода поклала кінець дворічному протистояння, в рамках якого SEC навіть подала позов проти "великої четвірки" аудиторських компаній за те, що їх китайські "дочки" відмовлялися надати необхідну інформацію. Останні ж мотивували свою відмову тим, що їм довелося б порушити китайське законодавство про державну таємницю. Проте не всі задоволені укладеною угодою.
Ще один привід для оптимізму з приводу IPO китайців у США - успіх компаній, замести торік. Акції інтернет-рітейлера Vipshop Holdings додали в ціні 451%, а папери соціальної мережі YY - 264%. Почасти такий бурхливий ріст пояснюється тим, що компанії продавали свої акції з дисконтом, щоб компенсувати скепсис інвесторів після бухгалтерських скандалів. Та ж LightInTheBox, навіть у разі розміщення по верхньому коридору, отримає оцінку, яка тільки в три рази перевищує її виручку за минулий рік, у той час як для багатьох американських технологічних компаній цей мультиплікатор, за даними Morningstar, коливався від 10 до 20.