Найбільша соціальна інтернет-мережу Китаю Renren.com, що вважається місцевим аналогом Facebook, зібралася на IPO в США. Цей крок дозволить китайцям зміцнити свої фінансові позиції і прогнати американського конкурента якщо не по аудиторії, так хоча б за термінами виходу на біржу. За даними агентства Bloomberg з посиланням на інформовані джерела, в ході проведення IPO Renren розраховує виручити 500 млн дол., пише видання РБК daily.
Таким чином, в цьому плані конкурент американського Facebook, цілком ймовірно, випередить суперника, терміни проведення IPO якого поки що навіть не визначені. Примітно, що починаючи з липня 2009 року доступ до Facebook в Китаї заблокований, що в минулому році забезпечило Renren особливо потужний приплив нових користувачів.
За неофіційною інформацією, вихід китайської соціальної інтернет-мережі на фондовий ринок організовує Deutsche Bank сумісно з Morgan Stanley і Credit Suisse, а в якості можливого терміну називається червень поточного року.
У Китаї мережу Renren налічує приблизно 160 млн учасників, кількість же користувачів Facebook у світі сягає близько 600 млн чоловік, а в КНР - всього 700 тис. Щоправда, незважаючи на заборону Пекіна на доступ своїх громадян до американської соціальної мережі, Facebook ухитряється збільшувати число своїх китайських прихильників. Тільки за останні два місяці їх кількість збільшилася в сім разів. У першу чергу місцева молодь використовує різні технічні прийоми для того, щоб обійти державну цензуру.
Між тим, з огляду на те що засновник Facebook Марк Цукерберг провів у Китаї переговори з лідером місцевого ринку пошукових Baidu.com, зараз з'явилися перспективи налагодження американо-китайського співробітництва. У результаті американці можуть домогтися скасування заборони на доступ до Facebook, так як їхній спільний з китайськими партнерами проект передбачає, що на території КНР будуть дотримуватися місцеві правила цензури певних, «чутливих» для місцевого політичного керівництва тем.
Тим часом для Renren все це означало б повернення жорсткої конкуренції. У зв'язку з цим виручені в ході майбутнього IPO кошти Renren, за деякими даними, хоче використати для інвестиції у власну рекламу. Кількість підключених до Інтернету персональних комп'ютерів досягла в Китаї 450 млн. Ринок інтернет-реклами тут росте зараз навіть швидше, ніж економіка країни в цілому.