Китай розпочав торгову війну з США, підвищивши мито на імпорт автомобілів. Згідно з офіційною заявою Міністерства торгівлі Китаю, нові ставки мит на імпорт вироблених у США автомобілів будуть діяти протягом двох років починаючи з сьогоднішнього дня. У Пекіні диференційовано підійшли до визначення розмірів мит, покликаних боротися з демпінгом і субсидуванням автопрому, - їх величина буде варіюватися від 2 до 21,5%.
Найвища ставка загрожує продукції невеликих виробників з США, що спеціалізуються на дорогих спортивних автомобілях, в той час як мінімальні ставки будуть застосовуватися до американських підрозділів європейських та азійських компаній, таких як BMW і Honda. Стовпи американського автопрому - GM, Ford і Chrysler - будуть змушені підвищити вартість своєї продукції в Китаї на 8,8-12,9%. При цьому в Піднебесній вже діють митні мита відносно продукції зарубіжного автопрома в розмірі 25%. Для порівняння: у період 1986-1993 років імпортні мита на автомобілі становили в КНР 180-220% залежно від об'єму двигуна. Згодом Пекін планомірно знижував величину тарифів, довівши її вже до 70-80% до моменту вступу до СОТ в 2001 році.
Примітно, що нові заходи митного регулювання будуть застосовуватися лише до автомобілів з об'ємом двигуна понад 2,5 л і ніяк не торкнуться найбільш популярних в країні машин економ-класу, які в більшості своїй збираються усередині Китаю на СП із зарубіжними компаніями. За оцінками китайської влади, нові мита торкнуться лише 50 тис. автомобілів на рік.
"Подібним вчинком Пекін хотів сказати дві речі. По-перше, він готовий продовжити митну війну з США і готовий диктувати Вашингтону правила поведінки американських компаній на домашньому ринку. По-друге, це підвищення мит повинно підштовхнути зарубіжних виробників розміщувати в Китаї не тільки виробництво малопотужних і недорогих автомобілів, але і збирати там свої кращі моделі", - пояснив професор кафедри економіки автомобільної промисловості Університету Дуйсбурга-Ессена Фердінанд Дуденхоффер. На думку багатьох експертів, нові ставки є відповідною реакцією Пекіна, якому зовсім недавно не вдалося в рамках СОТ оскаржити американські мита на ввезення китайських автомобільних шин.