Китай веде переговори з Колумбією про будівництво залізничного дублера Панамського каналу, який безпосередньо з'єднає узбережжя Тихого і Атлантичного океанів. Для Пекіна це хороша можливість здешевити постачання сировини з Південної Америки і збільшити експорт у регіон своїх товарів, пише видання РБК daily.
"Це реальна пропозиція, і переговори по ньому значно просунулися. Китайська сторона підрахувала вартість перевезення за тонну, обсяг інвестицій, і все це реально", - заявив The Financial Times Президент Колумбії Хуан Мануель Сантос.
Протяжність майбутнього "сухопутного каналу" становитиме 220 км, перевищивши майже втричі довжину Панамського водного каналу. Залізниця пройде від тихоокеанського узбережжя Колумбії до нового міста в районі Картахени, де будуть складуватися китайські товари для подальшого експорту до країн Північної та Південної Америки. У свою чергу місцева сировина буде направлятися в Китай.
Для Пекіна траса-дублер стане черговим кроком до планомірного розширення присутності в країнах, що розвиваються.
"Колумбія має стратегічно важливим географічним положенням, ми розглядаємо цю країну як ворота до Латинської Америки", - заявив посол Китаю в Колумбії Гао Чженюе.
Сторони також ведуть переговори про розширення і модернізації місцевої залізничної мережі і найважливішого порту Колумбії Буенавентура. У цілому амбіційний проект обійдеться Китаю в 7,6 млрд дол, фінансування буде здійснювати China Development Bank. Проте Пекін розраховує, що в підсумку це дозволить збільшити обсяг щорічних перевезень вантажів з Колумбії, в основному кам'яного вугілля, до 40 млн т. Колумбія посідає п'яте місце у світі з видобутку цієї сировини. Крім того, масштабні інвестиції допоможуть Китаю зміцнити тут свій економічний вплив в цілому. Відомо, що оператором проекту виступить China Railway Group.
"Поза всяким сумнівом, пропонований варіант допоможе знизити залежність торгівлі Азії з США і країнами Південної Америки від одного транспортного маршруту. Китаю створення залізничної гілки обійдеться дешевше рівнозначного збільшення обсягу морських вантажоперевезень через Панамський канал. Залізничний маршрут також буде сприяти збільшенню поставок китайських товарів до Південної Америки ", - сказала РБК daily економіст Chatham House Ванесса Россі. Разом з тим, на думку експерта, може постати питання про забезпечення безпеки такого маршруту з урахуванням того, що він буде проходити по території Колумбії.
"Не хотілося б породжувати надмірних очікувань, але проект дуже розумний. Азія - новий локомотив світової економіки" », - підкреслив у своєму інтерв'ю Хуан Мануель Сантос. У 2010 році торговельний оборот між Китаєм і Колумбією виріс до 5 млрд дол, зробивши Пекін другим за величиною економічним партнером Боготи після Вашингтона.
Колумбія є одним з головних політичних союзників США в Латинській Америці, проте в торговельно-економічній сфері у сторін існує чимало проблем. Богота сподівається, що новий торговий шлях дасть можливість надати і деякий політичний тиск на Вашингтон: уряди двох країн підписали договір про вільну торгівлю, який до цих пір не ратифікований американським конгресом.