Рахункова палата Китаю заявила, що проведе масштабну перевірку боргів органів місцевого самоврядування. Цей крок в черговий раз підкреслює занепокоєння Пекіна щодо зростання ризиків у зв'язку з великими обсягами боргів органів місцевого самоврядування, передає "Росія 24".
Економісти оцінюють загальний рівень місцевого державного боргу в 2-3 трлн дол., при цьому показник продовжує зростати.
Китай уникнув сильних негативних наслідків нещодавньої світової фінансової кризи завдяки масштабному фінансування державних витрат за рахунок зростання боргу. Програма стимулювання охопила багато проектів, включаючи національну мережу високошвидкісних залізничних магістралей, будівництво доріг і мостів селища, містами і селами.
В таких умовах Китай проводить аудит досить часто. В цьому році були перевірені 36 органів місцевого самоврядування, при цьому аналогічна перевірка проводилася в 2011 р.
Ситуація з банкрутством Детройта посилила страхи щодо фінансового стану китайських міст і сіл.
Читайте також: У Китаї різко сповільнилося зростання прибутку промпідприємств
Примітно, що китайський уряд має значний невикористаний потенціал запозичень на національному рівні, а також 3 трлн дол. у валютних резервах. Але політично обґрунтувати використання цих джерел для покриття боргів муніципалітетів буде важко.
Крім цього, використання валютних резервів також буде вкрай складно з практичних міркувань. ЦБ профінансував ці резерви за рахунок запозичень у китайських комерційних банків, тому повинен мати можливість погасити їх у разі необхідності.
Пекін сильно обмежує органи місцевого самоврядування в питаннях запозичень, але місцеві органи влади часто обходять ці обмеження за допомогою створення спеціальних компаній.
Також використовується власний бізнес і політичні зв'язки для того, щоб ці компанії могли займати у державних банків.
Доходи місцевих органів влади, як правило, сильно залежать від стану ринку нерухомості, так як забудовники беруть в довгострокову оренду державні землі, які потім використовуються для будівництва житлової нерухомості, промислових об'єктів, торгових центрів та інших проектів.
Зараз, коли Пекін намагається зробити житло більш доступним і обмежує спекуляції з нерухомістю, забудовники все рідше беруть землі в довгострокову оренду.
Крім цього, багато місцеві органи влади виступають гарантом кредитів для деяких позичальників, таких, наприклад, як виробники сонячних панелей. Хоча позичальники отримують за рахунок цього кредити за низькими відсотковими ставками, муніципалітети дуже ризикують, особливо враховуючи стан китайської промисловості.