Китайські державні ЗМІ обрушилися з критикою на американську мережу кав'ярень Starbucks Corp., звинувативши її в завищенні цін на каву на ринку Китаю. Центральне телебачення КНР (CCTV), наприклад, оцінило, що чашка кави латте середнього розміру в пекінської кав'ярні Starbucksкоштує 27 юанів (4,43 дол.) - на третину дорожче, ніж у Чикаго. "Starbucks зуміла нав'язати високі ціни в Китаї головним чином завдяки сліпій вірі місцевих споживачів західні бренди", - заявив в ефірі CCTV директор Шанхайської кавової асоціації Ван Чженьдунь.
Китайські державні ЗМІ обрушилися з критикою на американську мережу кав'ярень Starbucks Corp., звинувативши її в завищенні цін на каву на ринку Китаю. Центральне телебачення КНР (CCTV), наприклад, оцінило, що чашка кави латте середнього розміру в пекінської кав'ярні Starbucksкоштує 27 юанів (4,43 дол.) - на третину дорожче, ніж у Чикаго. "Starbucks зуміла нав'язати високі ціни в Китаї головним чином завдяки сліпій вірі місцевих споживачів західні бренди", - заявив в ефірі CCTV директор Шанхайської кавової асоціації Ван Чженьдунь. Про це передає Reuters.
Компанія Starbucks у відповідь на прохання прокоментувати ці звинувачення повідомила, що її ціноутворення в Китаї визначається вартістю ведення бізнесу на місцевому ринку, в тому числі такими факторами, як вартість робочої сили, витрати на сировину, інвестиції в інфраструктуру, валютні курси і ціни на нерухомість. "Кожен ринок Starbucks унікальний з точки зору операційних витрат, і робити висновки про одному ринку, ґрунтуючись на цінах іншого ринку, просто некоректно", - заявили в компанії.
Аналітики частково згодні з компанією: так, імпортні продукти в Китаї часто отримують істотну націнку через високе імпортне мито і податки. Наприклад, обсмажені зерна кави при ввезенні в КНР обкладаються митом у 15%, а також 17-відсотковим податком з продажів.
Поширення культури відвідування кафе в Китаї дозволяє Starbucks нарощувати доходи на місцевому ринку, незважаючи на високі ціни. Маржа операційного прибутку компанії в бізнес-регіоні "Китай/Азіатсько-Тихоокеанський регіон" у II кварталі 2013 р. склала 36,2% у порівнянні з 22,3% у Північній та Південній Америках і лише 3,2% в регіоні EMEA (Європа, Близький Схід, Африка). Starbucks розраховує, що Китай стане для неї другим найбільшим ринком після США до 2014 р.
Раніше китайські офіційні ЗМІ проводили подібні "інформаційні атаки" і на інші західні корпорації, наприклад Apple, звинувачуючи їх в несумлінній поведінці на китайському ринку.
Starbucks - американська компанія з продажу кави та однойменна мережа кав'ярень. Керуюча компанія Starbucks Corporation. Starbucks є найбільшою кавовій компанією в світі мережею кав'ярень понад 19 тис. у 60 країнах. Starbucks продає еспресо, інші гарячі і холодні напої, каву, гарячі і холодні сендвічі, тістечка, закуски і такі предмети, як кружки і стакани. Штаб-квартира компанії - в Сіетлі, штат Вашингтон.