У Києві в Міжнародному виставковому центрі був представлений унікальний український автомобіль екстреної медичної допомоги класу С (реанімобіль) на базі нової моделі Ford Transit. Про це "РБК-Україна" повідомили в прес-службі компанії "Віді Юнікомерс", яка розробила "швидку" спільно з "Віннер Імпортс Україна".
За словами директора "Віді Юнікомерс" Олександра Кучерявіна, унікальність автомобіля в тому, що він оснащений усіма передовими технологіями для надання екстреної медичної допомоги, а також особливою конструкцією медичного салону.
"Якщо жителеві Німеччини показати таку "швидку" — вона не сильно здивується, адже у них всі автомобілі такого рівня. Це світовий стандарт якості. Але в Україні таких машин немає. Поки людина не стане пацієнтом української "швидкої", вона навіть не підозрює, які ризики її чекають при транспортуванні в лікарню", - сказав Кучерявін.
Відзначимо, що автомобіль оснащений компактною транспортною платформою Life base виробництва Weinmann (має дефібрилятор, апарат штучної вентиляції легенів, систему моніторингу, розподільник кисню, кисневі балони, інгаляційну маску), унікальним вакуумним матрацом Easy Fix виробництва Germa (конструкція не тільки надійно фіксує пацієнта, але і забезпечує вільний доступ для маніпуляцій), носилками (каталкою) Ferno і прийомним пристроєм Stem (мають сертифікат crash 10g і гарантують безпеку пацієнта і членів бригади при ДТП), а також іншим обладнанням провідних світових виробників.
Крім того, в компанії повідомили, що інженери значно збільшили простір медичного салону, що дозволяє медперсоналу комфортно та більш ефективно працювати. Функції додаткових і важливих зручностей виконують і три режими освітлення (черговий, основний і додатковий), а також розміщення вентиляції та опалення уздовж усього салону. Все обладнання в даному автомобілі розміщено рівномірно, що зменшує навантаження на вісь і збільшує термін експлуатації шасі, заявили в компанії.
За словами завідувача відділом підготовки інструкторів з питань надання екстреної медичної допомоги ДУ "ННВЦ ЕМД МОЗ України" Віталія Крилюка, такі технології можуть істотно збільшити виживання пацієнтів.
"Бригада "швидкої" може винести все необхідне обладнання в двох руках. Якщо у пацієнта є загроза зупинки серця, то рахунок йде на секунди і такі технології на сьогоднішній день найефективніші у світі. Але в наших існуючих "швидких", щоб винести дефібрилятор, ШВЛ, монітор, кисень та інше обладнання — не вистачає рук. А пацієнт лежить на якому-небудь 20-му поверсі і вмирає, тому що виробник "швидких" заощадив на обладнанні", - говорить Крилюк.
В прес-службі компанії відзначають, що, незважаючи на потребу в Україні в придбанні понад 2000 "швидких", держава не поспішає проводити закупівлі. Проектом держбюджету-2017 централізоване виділення коштів на закупівлю швидких не передбачено. Таким чином, необхідно буде закуповувати обласним та міським радам, які і без того планують наступний рік в умовах бюджетного дефіциту, підкреслили в компанії.
За словами експертів, ситуація зі "швидкими" в Україні посилюється закупівлею машин з комплектацією з неякісним обладнанням, що призводить до того, що нові автомобілі за якістю устаткування приходять в непридатність в 2-3 рази швидше, ніж автомобілі з якісним обладнанням. При цьому фахівці галузі помічають, що для замовників основним критерієм вибору автомобіля "швидкої" залишається ціна, а не якість. З цієї причини більшість вітчизняних виробників "швидких" комплектують автомобілі дешевим і часто неякісним обладнанням, щоб знизити їх вартість і заробити більше грошей.