К'єлл Нордстрем виступив у Києві
9 листопада 2017 року в Києві відбулася головна бізнес-подія цієї осені. В Україну приїхав легендарний автор бестселера "Бізнес у стилі фанк", шведський економіст і один з світових бізнес-мислителів – К'єлл Нордстрем. В його презентації не було майже жодного слова – лише яскраві сюрреалістичні зображення, без слів говорять багато про що. На ньому не було звичного ділового костюма, але його оригінальність і вид заворожували. Його манера говорити докорінно відрізнялася від більшості відомих спікерів і ораторів, але його мова схожа з плавним плином, в який потрапляєш з першого його слова і вже не можеш вибратися. К'єлл Нордстрем – справжній пророк нової економіки, тільки відмінність його полягає в тому, що думки його є не просто гіпотезами, але це реальні постулати, підкріплені фактами та цифрами. Його виступ почалося зі слів "майбутнє вже настало". Так яке ж це наше справжнє майбутнє?
Матриця, в якій ми будемо жити
Ми живемо в матриці. Ця матриця складається з трьох вимірювань.
Вимір №1: одна планета – одна система – капіталізм, і ніяких винятків в найближчому майбутньому, тільки Північна Корея.
Вимір №2: сама швидка урбанізація в історії людства. Через 30-50 років замість 218 країн залишаться всього 600 міст.
"Ми вже використовуємо імена міст замість назв країн"
Не буде більше Австрії, Відень. Вже є тільки Відень і невеликі містечка поруч з Віднем. Люди більше не говорять, що вони летять в Угорщину, вони кажуть, що вони летять у Будапешт. Ми вже використовуємо імена міст замість назв країн.
Що нам це принесе?
- Народження мультиурбанистических компаній замість мультинаціональних. Це компанії, які народилися в містах, і їх виробництво залежить від наявності міста, оскільки їхні клієнти – міські жителі.
- Деякі міста стають настільки великими, що частини цих міст дуже відрізняються один від одного. Деякі розвинені частини міст будуть настільки великі, що вони захочуть мати владу. Якщо ви створюєте велику цінність, ви захочете впливати на прийняття рішень.
- Чим швидше розвиваються технології, тим швидше відбувається урбанізація.
"Rolling Stones оцифровані - немає грошей, Rolling Stones на сцені - ви платите"
Вимір №3: все, що можна оцифрувати, буде оцифровано і скопійовано, і відповідно, не принесе прибуток. Rolling Stones оцифровані - немає грошей, Rolling Stones на сцені - ви платите.
Важливість алгоритмів
Люди – це биоалгоритмы. Якщо будь-яку діяльність можна розділити на етапи, стандартизувати, можна задати стандартні запитання та отримати відповіді, які перетворяться в стандартні кроки, тоді це можна оцифрувати, а все що можна оцифрувати - дивіться вище.
В найближчому майбутньому саме в цих рамках компанії будуть формувати свою політику і стратегії.
Як заробляти гроші на цій матриці?
"Є монополія – у вас є гроші. Немає монополії – немає грошей"
Основний принцип: ви заробляєте гроші на ідеї. Ідея повинна бути особливою – вона повинна забезпечувати монополію. Є монополія – у вас є гроші. Немає монополії – немає грошей.
Монополія завжди тимчасова. Через деякий час те, що було монополією, перетворюється в обов'язковий стандарт для всіх інших компаній.
"Я ненавиджу IKEA, але по вихідних я йду... IKEA", говорить К'єлл, тому що немає прямого замінника IKEA.
Lady Gaga – це тимчасова монополія в світі шоу-бізнесу. Багато хто може співати і танцювати, але тільки у Lady Gaga є особливий стиль, який виділяє її серед інших.
Як тільки вам вдалося створити тимчасову монополію, захищайте її як можна довше.
Інновації допомагають заробити гроші. Інновації створюють тимчасові монополії. Не обов'язково, щоб інновації були супер-складними ідеями. IKEA, Tetra Pak – в ідеях створення цих компаній немає нічого супер хитромудрого.
Volvo 242 – жахливо страшна машина, що нагадує східно-німецький танк. Вона була не класна, не швидка, не сексуальна. Але вона стала першим безпечним автомобілем. Хочете безпечну машину – купуйте Volvo. Volvo – це безпека. Безпека – це Volvo. Сьогодні всі автомобілі безпечні. Те, що раніше було тимчасової монополією, стало стандартним обов'язковим правилом зараз. Тепер цього недостатньо для успіху.
American Airlines першими придумали карти з накопиченням миль. Тепер це є у всіх авіаліній.
Те, що ми вважаємо тимчасової монополією зараз, зміниться кардинально вже через 5 років.
поодинці ви не виживете
Загальна кількість знань неймовірно зросла. При цьому ми індивідуально стаємо дурніший. Це нормально: якщо загальна частина чого-то зростає, то частки кожного в цьому стають все більш розмитими. Яке практичне застосування цього? Тепер складно освоїти щось нове одному. Необхідно працювати в групах, командах - поодинці ви не выживите.
Фільми про Бонда – наочна візуалізація відбувається
Хочете візуально побачити трансформацію всього світу, яка відбувалася протягом останніх кількох років – подивіться всі частини бондіани.
"Мовчазна" знання – нова форма освіти
Є два види знань – артикульовані і неартикулированные.
В університетах навчають артикулированному знання – речей, які можна проговорити або які можна записати. Ці знання можуть "подорожувати". Математика, юриспруденція – все це може вільно переміщатися. Якщо раніше ці знання були вашій "ліцензією на друкування грошей", тепер їх цінність знижується, і через кілька років буде дорівнювати нулю.
"Чим більше ми можемо оцифрувати, чим більше у нас з'являється технологій та інструментів, тим ціннішими стають речі, які неможливо оцифрувати"
Зараз набирає значущості "мовчазна" невисловлене знання. Вам необхідно знаходиться поруч, щоб отримати це знання, вам необхідно бачити майстра. Чому інновації відбуваються саме в Силіконовій долині? Адже технології дозволяють зараз придумувати інновації, де завгодно. Але саме перебування там породжує найцікавіші ідеї.
Візьмемо, приміром, індустрію моди. В Україні безліч талановитих цікавих дизайнерів, але якщо вони захочуть вийти на міжнародний рівень, їм необхідно знаходиться поруч з міжнародними дизайнерами. Їдьте в Мілан, Париж.
Чим більше ми можемо оцифрувати, чим більше у нас з'являється технологій та інструментів, тим ціннішими стають речі, які неможливо оцифрувати. І однією з таких речей буде "мовчазна" знання.
Наші взаємини – це транзакції
Простий приклад, це коли ви просите дитину винести сміття: "Винеси сміття – нееет, а якщо я тобі дам 10 грн – ну тоді ок". Банально, але факт. Зараз ми знижуємо витрати на транзакції у всіх сферах життя наших. Як тільки ви змінюєте витрати на транзакції – змінюється все. Приклади цього – Uber, Airbnb.
Не конкуруйте з FAANG
F - Facebook, A – Apple, A – Amazon, N – Netflix, G – Google.
Зростання компаній FAANG експоненційний. Тому в майбутньому будуть виживати лише такі компанії. Наприклад, Google і Facebook контролюють 80% існуючого ринку мобільної реклами і забезпечують 99,7% його зростання, тому поява нових гравців там повністю виключено.
Не розробляйте свої рішення — співпрацюйте з FAANG.
Якщо не можете співпрацювати з FAANG-компаніями — не конкуруйте з ними "в лоб" своїми рішеннями і продуктами, інакше ви програєте.
Про містах, жінок і США
"Все більше жінок навчається, що в цей час роблять чоловіки – ми не знаємо"
Чим більше місто, тим більше в ньому всі "схиблені" на захист навколишнього середовища.
Влада все більше переходить в руки жінок. Кількість учнів жінок збільшується з кожним роком, що в цей час роблять чоловіки – "ми не знаємо".
Повна зміна сімейної моделі і моделі відносин. У країнах Скандинавії частка дорослих людей, що проживають у квартирі/будинку самостійно (без іншого дорослої людини, але можливо з дітьми до 18 років) сягнула 64%! В Амстердамі - 60%, у Лондоні - 49%. При цьому, у Швеції найвищий рівень народжуваності в Європі. Однак, щоб народжувати дітей, не обов'язково жити з кимось. Люди не хочуть створювати сім'ї або навіть те, що віддалено схоже на сім'ю.
Результат технологій – тепер ми весь час одні і разом одночасно. Приклад – шопінг онлайн, онлайн-спілкування.
США – це не країна, це ідея країни, прописана в семи статтях конституції.
США і Китай – це колекція міст, які конкурують між собою.
НАВІЩО ВАМ МЕДАЛЬ "ЗА КРАЩИЙ F**K UP РОКУ"?
У нас в бізнесі існує цілий культ успіху. Якщо ви будете хотіти успіху і винагороджувати тільки успішні ідеї – інновацій у вашій компанії не буде. Люди будуть боятися помилок. Винагороджуйте і успіхи, і невдачі, винагороджуйте спроби, введіть медаль "За найбільший f**k up року". Будете в Силіконовій долині, загляньте в місцеві бари і прислухайтеся до розмов. Та там провал на провал. Молоді люди до 25 років вже встигли стати мільйонерами, збанкрутувати і знову заробити. І там помилки і провали – це шрами, які вас прикрашають.
Наше сьогодення майбутнє виглядає дуже цікавим. Це така собі "фанкі" реальність. Якщо ви хочете не просто вижити в цій реальності, але і стати успішними, вам необхідно заново стати оригінальними і унікальними в рамках нової матриці. Не бійтеся помилятися, пробуйте знову й знову, рождайте нові ідеї і створювати нові монополії в умах і серцях ваших клієнтів.
BE FUNKY AND KEEP AHEAD. THE FUTURE IS ALREADY HERE