Шофар - це єврейський музичний інструмент. У давнину шофар використовувався як сигнальний інструмент для скликання народу і звіщення важливих подій, а також під час війни. Для євреїв він має важливе символічне і ритуальне значення. Наприклад, у Книзі пророка Ісаї, можна зустріти такі рядки: "І буде в той день засурмлено велику сурму, і прийдуть, хто гинув у краї асирійському, і вигнанці до краю єгипетського, і поклоняться Господеві на святій горі в Єрусалимі" (Іс.27: 13 ).
Згідно Галахе (сукупність іудейських законів), в шофар сурмлять під час синагогального богослужіння на Рош Ха-Шана (єврейський Новий рік) і Йом-Кіпур (Судний день, або День спокутування).
Шофар виготовляється тільки з натуральних рогів.
Для виготовлення шофара використовуються порожнисті усередині роги баранів, козлів, антилоп, газелей, ніколи або майже ніколи (через алюзій на золотого тільця) бичачі або коров'ячі роги.
Форма, розмір, звуки, що видаються інструментами можуть підказати для кого вони призначаються, а також можуть пролити світло на історію єврейської громади тієї чи іншої країни.
Наприклад, іспанські євреї воліють прямі шофари. Довгий час євреї та їхні традиції переслідувалися на Піренейському півострові. Під забороною було навіть тримати в руках шофар. Чоловіки ховали музичні інструменти під верхнім одягом, засунувши за пояс. Прямі шофари, швидше за все, було легше сховати.
Польські євреї стверджують, що шофар повинен видавати "ридаючий" звук: можливо, щоб відобразити страждання євреїв Польщі. Єменські євреї віддавали перевагу великим, виготовленим з кручених рогів антилопи куду шофар. У них глибокий, протяжний звук, що нагадує про баранові, якого в жертву приніс Авраам. Але в більшості випадків шофари виробляються з кривого баранячого рога.
Для виробництва шофара, досвідчені працівники видаляють кісткову тканину з внутрішнього боку роги. Це дуже кропіткий процес, покритий комерційною таємницею. Після цього перевіряється зовнішня частина роги. Якщо ріг не тріснув, робочі приступають до наступного етапу. Рогу стерилізуються в спеціальній печі. Після печі ріг випрямляється, це завдання також вимагає чималої майстерності та вміння.
На фінальному етапі робітники полірують на шліфувальних машинах зовнішню сторону практично готового шофара.