Кабінет міністрів України (Кабмін) дозволив морським судам скидати ізольований баласт в акваторіях портів. Про це йдеться у прийнятій сьогодні Кабміном постанові "Про внесення змін до правил охорони внутрішніх морських вод і територіального моря України від забруднення та засмічення", повідомляє прес-служба Міністерства інфраструктури України (Мінінфраструктури).
Кабінет міністрів України (Кабмін) дозволив морським судам скидати ізольований баласт в акваторіях портів. Про це йдеться у прийнятій сьогодні Кабміном постанові "Про внесення змін до правил охорони внутрішніх морських вод і територіального моря України від забруднення та засмічення", повідомляє прес-служба Міністерства інфраструктури України (Мінінфраструктури).
"Уведення вимог до процедури скидання ізольованого баласту в кінцевому результаті значно знижує конкурентоздатність морських портів та створює додаткові перешкоди для судноплавства в територіальних водах України. Яскравим підтвердженням тому є прийняття рішень низкою найбільших міжнародних та європейських судноплавних та логістичних компаній при фрахтуванні своїх суден виключити можливість заходу до портів України", - наголосив міністр інфраструктури Україні Володимир Козак.
Як пояснив Козак, на сьогодні всі судна, які заходять до українських портів, перед скиданням баласту мають перевірити його на предмет відповідності нормативам гранично допустимих концентрацій.
"Фактично ізольований баласт є водою, яка взята за 12 мильною зоною в морі в окрему, повністю ізольовану ємкість, в яку закачують виключно чисту морську воду. Баласт необхідний для чіткого маневрування під час проходження підхідними каналами порту та постановки судна до причалу - для уникнення аварійних подій кожен маневр повинен бути якомога чіткіший", - наголосив Міністр інфраструктури.
Використання суднами ізольованого водяного баласту є максимально ефективним засобом запобігання забрудненню морського середовища, оскільки процес закачування та утримання баласту повністю виключає привнесення до нього будь-яких забруднюючих речовин (нафти або рідких хімічних речовин, суднового палива та мастил, забруднених вод машинних та помпових відділень, стічних вод, інших суднових відходів).