У сходженні поїзда Інтерсіті+ з рейок поблизу Запоріжжя винна вся гілка влади, включно з керівництвом "Укрзалізниці", адже не забезпечили безпеку руху.
Про це заявив екс-керівник "Укрзалізниці" Олександр Завгородній.
"В статуті залізниці чітко прописано, що головне завдання залізниці - забезпечення безпеки руху та перевезень. Те якраз, що не відбувається. В цьому винна вся гілка, починаючи з монтера колії, закінчуючи головою правління чи виконуючим обов’язки", - наголосив Завгородній.
Він зазначив, що проблеми на залізниці виникли давно і залізнична інфраструктура наразі перебуває в критичному стані, тож подібні аварії цілком передбачувані.
"Перша причина - це втрата контролю за безпекою руху при організації руху поїздів. І це дуже прикро, тому що такі випадки, на жаль, були й раніше. Ми знаємо, я безпосередньо брав участь у розслідуванні 2 таких випадків у 2005 році, у 2014 році. І тут насправді всім пощастило, тому що немає жертв людських, дуже мінімальні втрати інфраструктури та рухомого складу", - сказав Завгородній.
На його думку, до вирішення проблем залізниці має підключитись держава на рівні уряду чи РНБО, адже ситуація лише погіршується і кількість аварій буде зростати, якщо негайно не вжити заходів. Її погіршує той факт, що наразі відповідати за безпекою в УЗ поставили людину без відповідного досвіду.
"Повинен бути призначений негайний аудит на рівні Міністерства інфраструктури України стосовно колії, інфраструктури та рухомого складу (…) Зараз, для розуміння, призначено ревізором з безпеки руху колишнього керівника служби ДСБТ, який не є профільним в безпеці залізничного транспорту. Без негайного втручання держави ми будемо мати дуже серйозні проблеми з цим питанням", - підсумував Завгородній.
Нагадаємо, під Запоріжжям 29 березня зійшов з рейок потяг "Інтерсіті". Через два дні завершили ремонтні роботи, контактну мережу і колії повністю відновлено.
Під час інциденту в вагонах потягу перебувало 88 пасажирів, на щастя ніхто не постраждав. УЗ розслідує причини аварії.
Раніше народний депутат, член комітету ВР з питань транспорту та інфраструктури Костянтин Бондарєв заявив, що стан залізниці критичний, а експлуатація окремих ділянок вже є небезпечною.
На його думку, без реформування УЗ кількість аварій на залізниці зростатиме.
Водночас екс-міністр інфраструктури Володимир Омелян наголошував, що "Укрзалізниця" має вкладати кошти в модернізацію, щоб забезпечити оновлення рухомого складу та інфраструктури для підвищення ефективності і сервісу перевезень.