Законопроектом ставиться на меті покращення позиції України за напрямом "Врегулювання платоспроможності" у рейтингу "Doing Business"
Кабінет міністрів України зареєстрував для подальшого розгляду в Верховній Раді України законопроект №3163 "Про внесення змін до деяких законів України з питань банкрутства (щодо забезпечення європейських стандартів у сфері відновлення платоспроможності боржника та спрощення умов ведення бізнесу в Україні)" від 22 вересня 2015 року. Відповідний документ розміщено на сайті Верховної Ради.
"Проект Закону розроблено з метою удосконалення процедур відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом, а також приведення положень закону у відповідність до вимог інших чинних законодавчих актів. Ця мета досягається шляхом внесення відповідних змін до закону та інших законодавчих актів з питань банкрутства," - вказано в пояснювальній записці до законопроекту.
Крім того, законопроектом ставиться на меті покращення позиції України за напрямом "Врегулювання платоспроможності" у рейтингу "Doing Business".
Серед основних питань, що даний законопроект ставить на меті вдосконалити, слід зазначити необхідність:
- скорочення строків процедур банкрутства шляхом:
1) усунення можливості продовження господарськими судами строків процедур банкрутства, встановлених чинною редакцією закону, та закріплення можливості такого продовження лише один раз;
2) встановлення чітких строків погодження органами, уповноваженими управляти державним майном, планів санації, мирових угод та переліків ліквідаційних мас, а також змін і доповнень до них у провадженнях у справах про банкрутство державних підприємств або підприємств, у статутному капіталі яких частка державної власності перевищує 50 відсотків, та інші питання;
- запровадження спеціалізованої сторінки на офіційному веб-сайті державного органу з питань банкрутства з інформацією про боржника та забезпечення доступу до такої інформації кредиторам та інвесторам;
- розширення повноважень та участі кредиторів у процедурах банкрутства (при порушенні провадження у справі про банкрутство боржника, наданні доказів до господарського суду, погодженні кандидатури розпорядника майна боржника, погодження укладання та вчинення розпорядником майна боржника значних правочинів, а також отримання кредитів для фінансування поточних витрат боржника та інших повноважень на різних стадіях процедур банкрутства);
- вдосконалення процедури призначення розпорядника майна боржника та усунення можливості його призначення господарським судом без застосування автоматизованої системи арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів);
- вдосконалення процедури та прозорості реалізації майна боржників у процедурах банкрутства та оформлення придбання такого майна;
- введення єдиної комісії (кваліфікаційної) щодо вирішення питань з видачі свідоцтв про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого та щодо їх анулювання;
- скасування контролю з боку державного органу з питань банкрутства за діяльністю саморегульованих організацій арбітражних керуючих, оскільки такі організації здійснюють свою діяльність на підставі законодавства про громадські об'єднання.
Нагадаємо, Національний банк України покарав аудиторів, які не передбачили проблеми збанкрутілих згодом банків. Однак він застосував санкції тільки до половини таких компаній, заборонивши їм працювати з банками і вимагаючи їх закриття.