Кабінет міністрів України схвалив розроблений Міністерством інфраструктури проект постанови КМУ "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 21 травня 2012 р. № 451" (щодо порядку проходження і обробки вантажів у морських портах). Про це повідомляє прес-служба Мінінфраструктури.
Контроль та оформлення транспортних засобів та вантажів в українських портах буде оптимізовано і приведений до світових стандартів. Натомість сьогоднішній практиці паперового документообігу в портах буде створена і введена в дію електронну інформаційну систему - за аналогією тих, що зараз успішно використовуються в Європі.
Як розповів під час свого виступу міністр інфраструктури Володимир Козак, документом пропонується в морських портах впровадити інформаційну систему портового співтовариства, до якої будуть підключені порти, перевізники, морські агенти, експедитори, митна, санітарна, ветеринарна, карантинна та інші служби, контрагенти порту.
Всі ці учасники через Інформаційні систему портового співтовариства здійснювати обмін, перевірку, оформлення, розрахунки та передачу будь-якої інформації, документів, достатніх для контролю та оформлення вантажів і транспортних засобів при вантажних перевезеннях.
"Впровадження Інформаційної системи портового співтовариства дозволить мінімізувати паперовий документообіг, скоротити час оформлення вантажів, оптимізувати процес транспортування, скоротити витрати всіх учасників транспортного процесу, збільшити продуктивність терміналів шляхом надання всім учасникам транспортного та вантажного процесу оперативної, коректною та легітимною інформації", - зазначив міністр.
Тому з використанням Інформаційної системи портового співтовариства умови пропуску вантажів через порти України будуть максимально наближені до практики здійснення аналогічної діяльності в провідних портах. Це повинно позитивно позначитися на конкурентоспроможності вітчизняних портів. Адже зараз в умовах загострення конкуренції за вантажні та транспортні потоки, споживачі транспортних послуг при виборі порту орієнтуються не тільки на рівень розвитку потужностей та інфраструктури, якість і чіткість технічної роботи, але і вибирають порт з найбільш простими і прозорими процедурами контролю.