"М. В. Карго" заявляє, що між АМПУ та учасниками ринку днопоглиблювальних послуг відсутній діалог
Будівництво нового зернового терміналу Cargill потужністю 5 млн тонн на рік в морському торговому порту "Южний" може опинитися під загрозою зриву у разі, якщо процес і якість підготовки тендеру з днопоглиблення акваторії не буде змінено докорінно. Про це пишуть українські ЗМІ з посиланням на офіційний лист директора ТОВ "М.В. Карго" Олександра Примака до Адміністрації морських портів України (АМПУ).
ТОВ "М.В. Карго", яке реалізує зазначений інвестиційний проект в Одеській області, зазначає, що 10 січня 2017 року колегія АМПУ буде розглядати скаргу ТОВ "Техморгідррбуд Миколаїв" про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
"Це не перша скарга на дії Южненської філії АМПУ. Більш того, дана ситуація вже перейшла у сферу публічного конфлікту, наслідки якого важко передбачити", - йдеться в листі.
Згідно з інформацією в листі компанії, між АМПУ та учасниками ринку днопоглиблювальних послуг відсутній діалог, результатом чого стало скасування тендеру.
"Згідно з договором про зобов'язання між АМПУ і "М.В. Карго", АМПУ була зобов'язана почати днопоглиблювальні роботи біля причалу №25 в МТП "Южний" ще в листопаді 2016 року", - сказано в документі.
Крім того, в листі наголошується, що незважаючи на те, що "АМПУ затримує строки виконання своїх зобов'язань, ТОВ "М.В. Карго" неухильно дотримується графіка будівельно-монтажних робіт і вже інвестувало в них більше 30 млн доларів". У компанії запевняють, що проект з будівництва нового зернового терміналу отримав всі необхідні погодження, а зараз проходить остаточне затвердження в Міністерстві юстиції та Кабміні.
Також зазначається, що згідно з вказівкою віце-прем'єра Володимира Кістіона, фінансовий план АМПУ на 2017 рік закладено 1,5 млрд гривень на виконання угоди про зобов'язання з "М.В. Карго".
"Сподіваємося, АМПУ врахує надзвичайну важливість реалізації інвестиційного проекту для розвитку порту "Южний" і почне повноцінний діалог з учасниками ринку днопоглиблювальних послуг. Іноземні інвестори хочуть почути позицію АМПУ і отримати впевненість у тому, що їхній участі в будівництві зернового терміналу ніщо не загрожує", - заявив директор компанії у своєму листі.
Фото: лист директора ТОВ "М.В. Карго" Олександра Примака до Адміністрації морських портів України (джерело - УН)
Як зазначає ЗМІ, в лютому 2016 року компанії Cargill і "М.В. Карго" підписали договір про будівництво зернового терміналу в порту "Южний", а в березні "М.В. Карго" і АМПУ підписали угоду про зобов'язання, згідно з якою держпідприємство зобов'язувалося провести роботи з днопоглиблення водних підходів до причалів. У жовтні 2016 року результати конкурсних торгів, які провела Южненська філія ДП "АМПУ", були скасовані прем'єр-міністром через інформацію про непрозоре визначення переможця конкурсу, пишуть ЗМІ.
Крім того, повідомляється, що Володимир Гройсман розпорядився провести нові тендерні торги на загальну суму понад 2 млрд грн в системі закупівель Prozorro. В кінці 2016 року керівництво Южненської філії ДП "АМПУ" продовжило термін подачі тендерних пропозицій через "численні звернення і скарги" потенційних учасників торгів.
Зокрема, за даними ЗМІ, ТОВ "Техморгідробуд Миколаїв" оскаржило в Антимонопольному комітеті одразу кілька порушень законодавства у сфері публічних закупівель, допущених керівництвом Южненської філії ДП "АМПУ".