На інформаційній платформі оператора ГТС була порушена цілісність переданих даних
Інформаційна платформа Оператора ГТС для добового балансування ринку газу не може повноцінно функціонувати та гарантувати споживачам конфіденційність інформації. Вона досі не сертифікована за європейськими стандартами та не має експертного висновку Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України щодо її криптографічного захисту. Відтак, дані споживачів не захищені та відповідальність за їх захист ніхто не несе. Про це повідомляє прес-служба ПАТ "Хмельницькгаз".
Ще у листопаді 2017 року, згідно постанови НКРЕКП "Про налагодження процесу обміну даними на ринку природного газу", "Хмельницькгаз" надав "Укртрансгазу" електронну базу ЕІС-кодів з електронним підписом задля забезпечення електронної взаємодії та виконання поставлених завдань в умовах добового балансування. Однак, на інформаційній платформі оператора ГТС була порушена цілісність переданих даних: внесені безпідставні зміни, відсутні окремі категорії споживачів тощо. Крім того, передані дані взагалі були відображені не належним чином.
"На сьогоднішній день необхідно усунути ряд недоліків інформаційної платформи "Укртрансгазу", - зауважує в.о. комерційного директора ПАТ "Хмельницькгаз" Олександр Надольний. - Адже дані споживачів не захищені, що може нести загрозу втручання зловмисників. Крім того, також немає можливості для співпраці між користувачами платформи, адже електронна пошта (lio@utg.ua) оператора ГТС заблокована з невідомих причин".
Водночас, платформа є функціонально недосконалою. Адже надані ЕІС-коди занесені в базу даних не в повному обсязі, також виявлені помилки у назвах полів; третьою стороною було змінено окремі надані файли. Також для спеціалістів газорозподільних компаній "Укртрансгазом" не було повноцінно проведено необхідне навчання та не витримано тестового режиму.
Наразі ПАТ "Хмельницькгаз" уже має досвід запровадження добового балансування на рівні операторів ГРМ. Однак, для того, щоб працювати з цим програмним забезпеченням у штатному режимі, потрібен тестовий період, який має тривати три місяці. Але, на даний час, "Укртрансгаз" не визначив строків проведення навчання та тестування практичного функціонування інформаційної платформи.
"Хмельницькгаз" постійно звертався до АТ "Укртрансгаз" з проханнями усунути зазначені недоліки, однак, цього досі не зроблено. Тому лише внесення необхідних коректив та дотримання усіх вимог зможе належним чином забезпечити повноцінне функціонування інформаційної платформи відповідно до вимог чинного законодавства.