Індійська сторона направляла запит в ДП "Антонов", в якому висловила зацікавленість в Ан-178, який повинен в майбутньому замінити працюючі в країні Ан-12, повідомляє джерело РБК daily.
КБ "Антонов" 9 червня представило новий проект транспортного літака Ан-178, яким вже зацікавилася індійська сторона.
Як повідомив генеральний конструктор ДП "Антонов" Дмитро Ківа, новий транспортний літак може з'явитися вже в 2012 р. "Цей проект не дорогий, ми розуміємо, що коштуів не так багато, і плануємо крило і оперення використовувати від Ан-158 (модифікація Ан-148). Але модернізуємо двигун і авіоніку, розширимо фюзеляж, зробимо рампу разом з центропланом", - сказав він. За оцінками українських фахівців, спільний ринок збуту Ан-178 може скласти 700-800 літаків протягом 10-12 років. Коштувати він буде 20-25 млн дол. Як очікує українська сторона, літак може бути цікавий Міноборони РФ, авіакомпаніям Сибіру і Крайньої Півночі.
Крім того, за словами Д.Ківи, компанія веде переговори з Індією по співпраці в цьому проекті.
В той же час російські авіабудівники вже майже десять років ведуть з Індією переговори про спільну розробку перспективного літака MTA. За цей час його концепція змінилася з пасажирської на військово-транспортну. Літаки розроблятимуться на базі проекту КБ ім. С.В. Іллюшина Іл-214. Перші поставки намічені на 2014 р. MTA повинен замінити Ан-12 і американський C-130. Розрахункова вантажопідйомність - до 20 т. На сьогодні Індія може придбати 45 лайнерів, Росія - 100. Планується, що 65% робіт з виробництва літака виконуватиметься в Росії, 35% - в Індії.
Як наголосив президент ОАК Олексій Федоров, "відмова від МТА неможлива, оскільки ми дуже далеко зайшли в цьому проекті в частині взятих зобов'язань". За його словами, комбінація проектів МТА і Ан-178 при створенні експортного багатоцільового транспортного літака можлива і розумна.