Коментуючи заяву директора «Консалтингової групи А-95» Сергія Куюна в ТНК-ВР заявляють, що за подібними заявами проглядається зацікавленість в дестабілізації ситуації і бажання торговців імпортними пальним зняти з себе відповідальність за події на нафторинку країни.
У ТНК-ВР нагадують, що після скасування мит на імпортні нафтопродукти в травні 2005 р. частка іноземного палива на українському ринку зросла майже в 6,5 разів. Масований імпорт з країн Митного союзу, які отримують нафту для переробки без сплати експортного мита на нафту, зумовив занепад української нафтопереробної галузі і завантаження потужностей вітчизняних НПЗ на рівні 20-30%. Тільки 10% імпортного палива в Україну поставляється з високотехнологічних підприємств Європи, говориться в заяві ТНК-ВР.
У ТНК-ВР заявляють, що в ситуації нерівної конкуренції з підприємствами Митного союзу єдиним шляхом виживання Лисичанського НПЗ, який належить компанії, стала давальницька переробка російської нафти, що дозволило завантажити потужності. Завдяки цьому Лисичанський НПЗ сьогодні працює у плановому режимі, виконуючи довгострокові контрактні зобов'язання перед своїми партнерами.
У ТНК-ВР в Україні неодноразово публічно наголошували, що імпортна модель постачання несе в собі великі ризики. Зокрема, надмірна залежність країни від імпорту нафтопродуктів може призвести до перебоїв з поставками пального, виникнення дефіциту палива і неконтрольованого росту цін. Більшість імпортерів, на відміну від НПЗ, не практикують створення скільки-небудь значимих запасів для постачання ринку у випадку різкого припинення поставок або планового ремонту будь-якого заводу-імпортера нафтопродуктів в Україну .Тому сьогодні ми спостерігаємо всю ущербність існуючої моделі наповнення українського ринку.
На думку ТНК-ВР, криза в економіці Білорусі, девальвація національної валюти і введення обмежень на експорт палива за межі цієї країни зумовили різке скорочення поставок високооктанового бензину на український ринок.
У компанії відзначають, у зв'язку з браком білоруського ресурсу ряд трейдерів переорієнтувалися на постачання більш дорогих нафтопродуктів з півдня Європи, та їх бажання зберегти звичний рівень маржі за рахунок підвищення ціни на внутрішньому ринку цілком зрозуміло. Незрозуміло інше: чому в умовах повністю відкритого ринку взагалі обговорюється питання про залишки палива на українських НПЗ, але при цьому залишається без уваги аналіз залишків палива в імпортерів і причини, за якими паливо не ввозиться в країну.
У контексті вищесказаного компанія ТНК-ВР розцінює заяви окремих експертів про скорочення запасів НПЗ як свідому інформаційну провокацію. Очевидно, що її організатори розраховують посіяти паніку серед водіїв, наслідком чого може стати спекулятивне збільшення цін на паливо. Вся відповідальність за подібний розвиток подій лежить на ініціаторів подібних заяв.