Іллічівський порт прокоментував заяви гендиректора "Бруклін-Київ"
Державне підприємтсво "Іллічівський Морський Торговельний Порт" (ІМТП) прокоментувало виступ генерального директора "Бруклін-Київ" Юрія Губанкова на Чорноморському економічному форумі в Одесі. Відповідну заяву опубліковано на офіційному сайті порту.
"Зі ЗМІ стало відомо про виступ генерального директора стивідорної компанії "Бруклін-Київ" Юрія Губанкова, на Чорноморському економічному форумі в Одесі, на якому ним було заявлено, що компанія "Бруклін-Київ" планує будівництво зернового терміналу на території Іллічівського морського порту, в тилу причалів №№7-9, включаючи їх реконструкцію. Також було сказано, що у компанії досягнуто "попередню угоду з ДП "Іллічівський морський торговельний порт" і свої підготовлені передпроектні пропозиції будуть представлені директору ДП, який незабаром буде призначений". Адміністрація ДП "Іллічівський морський торговельний порт" хотіла б проінформувати громадськість, що на поточний момент, у підприємства немає ніяких офіційних домовленостей і підписаних документів про перспективу співпраці з компанією "Бруклін-Київ", - йдеться в повідомленні.
Як зазначається, "Іллічівський морський порт" вкрай здивований позицією компанії, так як "компанія в черговий раз проводить самостійні дії, не погоджуючи їх безпосередньо з адміністрацією ДП "Іллічівський морський торговельний порт".
"До відома, раніше 07.07.2015 р., компанія "Бруклін-Київ" і компанія "Бруклін-Київ Порт", серед низки інших компаній-претендентів взяли участь у конкурсі ФДМ, на право оренди нерухомого майна складської площадки № 9 (розташований в тилу причалу №7, зазначеного на Чорноморському економічному форумі) ДП "Іллічівський морський торговельний порт". У ситуації з даним конкурсом, компанія "Бруклін-Київ" також не проводила ніяких попередніх переговорів з ДП "Іллічівський морський торговельний порт", не підписувала відповідних документів (у рамках розробленого портом механізму державно-приватного партнерства), не представляла ніяких проектів, і відповідно про подальші цілі діяльності компанії в порту відомо не було. Подальші дії компанії за результатами конкурсу дають підстави припускати, що фактичної зацікавленості в оренді складу № 9 і планованої діяльності там у компанії не існувало і як наслідок, її позиція, як і участь другої афілійованої компанії в конкурсі викликали на той момент багато питань у порту. Офіційних коментарів з цього приводу компанія "Бруклін-Київ" в ЗМІ не розміщувала і відповідно порт не інформувала", - йдеться в заяві.
За даними прес-служби порту, розгляд пропозицій від компаній-претендентів щодо розвитку інфраструктурних проектів в Іллічівському порту, також, як і подальше узгодження портом цих проектів відбувається в рамках прийнятого стратегічного плану розвитку ДП "Іллічівський морський торговельний порт" до 2018 року.
Попередньо, у рамках механізму державно-приватного партнерства, ДП "Іллічівський морський торговельний порт" був розроблений пакет договорів, підписання якого є невід'ємною умовою реалізації інфраструктурних проектів в Іллічівському порту для всіх компаній-інвесторів, незалежно від об'єкта порту і напрямків діяльності компанії.
"На поточний момент в Іллічівському порту вже є практика реалізації інфраструктурних проектів, в рамках яких відповідні документи були підписані з приватними стивідорними компаніями ТОВ "Транс-сервіс" (оренда складу №8крытый), ТОВ "Трансбалктермінал" (група "Кернел"; склад № 8 відкритий), уклали договори оренди нерухомого майна з ФДМ. Також пакет цих документів був підписаний і з рядом інших компаній, що претендують на оренду інших портових об'єктів (група "Суффле", група "Креатив" та ін). Підписання пакету договорів засноване на економічній доцільності передачі об'єктів інфраструктури для ДП "Іллічівський морський торговельний порт" і є необхідною умовою для всіх потенційних компаній-претендентів, які претендують на оренду нерухомого майна об'єктів порту, як на попередній стадії переговорів з портом, так і на стадії подачі заявки вже в рамках процедури конкурсу ФДМ", - підкреслюється в повідомленні.
Також у порту викликає питання позиція генерального директора компанії "Бруклін-Київ", в частині періоду надання своїх "передпроектних пропозицій", а точніше "директору порту ДП, який буде призначений".
"Як було сказано Ю. Губанковым на форумі, якщо в його компанії є "попередня згода "порту" на реалізацію проекту, то чому ж компанія сьогодні не звертається до адміністрації ДП "Іллічівський морський торговельний порт", як мінімум для початку переговорного процесу і підписання затвердженого портом пакету договорів. Подібна позиція керівника компанії дає підстави припускати, що компанія, можливо, розраховує на те, що "призначений директор ДП" змінить підходи до механізму державно-приватного партнерства, що вже затверджені і діють в порту, виключивши необхідне підписання пакету договорів для претендентів на оренду, серед яких буде значитися і компанія "Бруклін-Київ", і як наслідок компанії не потрібно буде нести фінансові та соціальні зобов'язання перед ДП "Іллічівський морський торговельний порт", у разі перемоги на конкурсі ФДМ на право оренди об'єкта порту", - йдеться в заяві.
У прес-службі зазначають, що "компанія такого рівня, при реалізації своїх стратегічних планів повинна бути більш відповідальною у своїх висловлюваннях, враховувати репутаційні ризики, грунтуватися на засадах коректності до інших можливих претендентів на реалізацію проектів в порту".
"З метою реалізації Стратегічного плану розвитку ДП "Іллічівський морський торговельний порт" запрошує до співпраці усіх зацікавлених інвесторів, включаючи компанію "Бруклін-Київ", для реалізації інфраструктурних проектів в Іллічівському порту, ґрунтуючись на принципах поваги та прозорості у взаємовідносинах між портом і потенційними компаніями-претендентами", - йдеться в заяві прес-служби.