Світовий пасажиропотік в серпні 2011 р. виріс на 4,5% в річному численні. Зниження вантажних авіаперевезень за звітний місяць в порівнянні з показником за серпень 2010 р. склало 3,8%. Такі цифри приводяться в матеріалах Міжнародної асоціації повітряного транспорту (IATA).
У липні ц. р. пасажиропотік збільшився, за даними IATA, на 6% в річному численні, а обсяг вантажних перевезень знизився на 1,8%.
"У галузі спостерігається уповільнення зростання. Темпи збільшення пасажиропотоку сповільнилися, а вантажопотоку - прискорюються. На тлі загальносвітового зниження рівня споживчої і ділової довіри, в короткостроковій перспективі в авіації не доводиться чекати покращення динаміки", - прокоментував реліз генеральний і головний виконавчий директор IATA Тоні Тайлер.
Оцінюючи ринки авіаперевезень окремо, в IATA прийшли до висновку, що найбільшого успіху в серпні ц. р. в порівнянні з торішніми показниками змогли добитися європейські компанії. Так, в регіоні обсяг пасажирських перевезень виріс за звітний місяць на 7,9%. Аналогічний показник авіакомпаній Близького Сходу піднявся на 6,7%, авіаперевізників Азіатсько-Тихоокеанського регіону - на 5,3% (на тлі відновлення японського ринку міжнародних перевезень), а африканських авіакомпаній - на 5,2%.
Результати за серпень відповідають очікуванням, згідно з якими спад рентабельності авіаперевезень продовжиться і в 2012 р. За прогнозами асоціації, сукупний прибуток компаній галузі за підсумками 2011 р. знизиться до 4,9 млрд дол. (раніше прогноз складав 6,9 млрд дол.).
"Попереду авіакомпанії чекають складні часи. Невизначеність навколо розвитку економіки на тлі продовження бюджетно-боргової кризи в Європі, а також очікуваного уповільнення економічного зростання розвинених країн, передбачає майбутні скорочення витрат і підвищення рівня ефективності. Щоб дозволити авіакомпаніями залишатися локомотивами економіки, владі слід переглянути параметри часто неприпустимо важкого податкового тягаря, який несе авіація", - додав Тайлер.