Відзначається, що Hutchison Ports візьме в оренду кращі причали порту "Чорноморськ"
Китайський контейнерний оператор Hutchison Ports візьме в оренду кращі причали порту "Чорноморськ" без зайвих соціальних зобов'язань. Таку думку "Українським новинам" висловив директор програми "Інфраструктура" аналітичного центру "Український інститут майбутнього", колишній заступник міністра інфраструктури Володимир Шульмейстер.
Наголошується, що інвесторам, які беруть участь у приватизаційних або концесійних конкурсах в цивілізованих державах, як правило, виставляють соціальні вимоги.
"Виходячи з того, що Hutchison Ports все автоматизує, швидше за все, для нього буде зроблено такий виняток. Хоча звичайно, якщо який-небудь інвестор бере в оренду територію порту, то він отримує й соціальне навантаження. А це в першу чергу - люди, яких порт передає йому", - пояснив Шульмейстер.
На думку екс-чиновника, відсутність соцзобов'язань надасть Hutchison Ports свободу в регулюванні кількості персоналу. Працівників, яких замінять автоматизовані процеси, звільнять. Тих же, хто збереже робоче місце, чекають суттєві зміни в умовах праці.
З посиланням на експертів видання пише, що китайський інвестор буде намагатися налаштувати на підприємстві такі ж жорсткі умови, які прийняті на терміналах Hutchison Ports в Китаї та Азії, де зведено до мінімуму звичайну перерву, регламентовано кількість і час на відвідування туалету, а інтенсивність праці така, що за Hutchison Ports тягнеться шлейф від страйків від Австралії до Гонконгу, йдеться в повідомленні.
На думку консультанта-рекрутера Оксани Абраменко, "гнучке" українське законодавство дозволить іноземному інвестору посилювати умови праці. За її словами, все буде залежати від того, які умови погодяться самі працівники порту. Оскільки орендар перейде на контрактну форму співробітництва, в якій роботу отримають ті, хто погодиться з вимогами договору.
"Оскільки у нас законодавство досить гнучке, то часто ті, кому потрібно, знаходять у ньому "лазівки". Буде мати значення конкретний договір роботодавця з працівником. А захистити людей, яких інвестор вирішить звільнити, держава не зможе, якщо в договорі оренди не будуть прописані чіткі соціальні зобов'язання", - зазначила Абраменко.
В самому порту "Чорноморськ" майбутні звільнення і зміни в режимі праці офіційно поки не коментують. Провідний спеціаліст інформаційної служби порту Євген Ананьєв висловив припущення, що китайський орендар - не кращий варіант для порту.
"Вони були в лютому і квітні - вже двічі в цьому році приїжджали ці китайці. Не знаю, які в них наміри. На мій погляд - серйозні. Вони є кращими для нас партнерами чи кращий це варіант для Чорноморського порту - не впевнений", - резюмував він.
ФДМУ оголосив про намір здати в оренду причали 1-6 порту "Чорноморськ". Заявку на участь у конкурсі подав Hutchison Ports. Максимально можливий строк оренди - 49 років.