ua en ru

Гриневич назвала модернізацію змісту освіти одним із пріоритетних завдань МОН

Гриневич назвала модернізацію змісту освіти одним із пріоритетних завдань МОН Фото: Лілія Гриневич

Міністр освіти і науки, представник партії "Народний фронт" Лілія Гриневич пояснила значення модернізації змісту освіти як одного з пріоритетних завдань міністерства. Про це вона заявила в ефірі телеканалу ICTV 23 травня.

"Наш зміст освіти безнадійно застарів. І сьогодні весь цивілізований світ готує і наповнює зміст освіти, щоб це була освіта для життя, а не купа теоретичної інформації, яка весь час помножується", - заявила міністр.


За словами Гриневич, сьогодні зміст освіти має орієнтуватися на формування ключових вмінь компетентностей людини 21 століття. Зокрема, це знання рідної мови, двох іноземних мов, математична грамотність, вміння застосувати математику для вирішення повсякденних завдань. Крім того, міністр назвала вміння працювати в команді та критично мислити.

Як зазначила Гриневич, серед цього переліку є і культурна компетентність, яка повинна впроваджуватися з першого класу, коли дитина розвиває свій емоційний інтелект, і тривати до повного здобуття загальної середньої освіти.

"Через правильні тексти, які даються дітям для читання, через можливість на базі школи брати участь в гуртках і розвивати ті таланти, які дитині притаманні", - додала міністр.

За її словами, сьогодні розпочато роботу над новими стандартами освіти. У зв’язку з цим, одне з важливих завдань Міністерства – навчити вчителів викладати за майбутніми новими стандартами.

"Можна написати чудовий компетентністний зміст, але якщо немає вчителя, який вміє і розуміє, яким чином це викладати – і реформа не відбувається", - підкреслила Лілія Гриневич.

Відповідаючи на запитання експертів, міністр також нагадала про особливе місце мистецької освіти в проекті закону "Про освіту".

Лілія Гриневич зазначила, що у законопроекті внесено зміни у правила щодо присвоєння вчених звань і наукових ступенів у мистецькій освіті, "адже митець, який виставляє свої картини на міжнародних престижних виставках, є визнаним художником, але якщо не написав роботу, яку фактично мають писати про його доробок мистецтвознавці, не може отримати вчене звання і бути професором у мистецькій академії". За її словами, таку норму було змінено, а в законопроекті внесені зміни щодо особливостей цієї освіти.

"Я вважаю, що зараз в законі "Про освіту" ми достатньо повно виписали особливості мистецької освіти", - зазначила Гриневич.

Окрім того, міністр підкреслила важливість відкритості діяльності Міносвіти та готовність до співпраці з громадськістю. Вона нагадала, що для зв’язку можна використовувати всі інструменти комунікації: поштові скрині, соціальні мережі.

"Ми завжди готові пояснювати кожні наші кроки", - резюмувала міністр.