ua en ru

ГПУ повинна перевірити факти в ЗМІ щодо глави "Укрзалізниці", - "Слово і діло"

Генеральна прокуратура має перевірити факти, викладені в розслідуванні журналістів українських ЗМІ, що стосується нового керівника "Укрзалізниці". Про це сьогодні заявив голова громадської організації "Система народного контролю "Слово і Діло" Євген Заїка.

"Щоб зробити висновки з розслідування журналістів українських ЗМІ необхідна перевірка фактів Генпрокуратурою. Тобто, необхідно рішення або по лінії ГПУ, або по судах. Що стосується обіцянок перемогти корупцію, то навіть з процедурних питань ми бачимо багато ситуацій. І по лінії Кабміну і депутатів, слова розходяться зі справами. В даному випадку потрібно уточнити, чи була заява в Генпрокуратуру і далі, в тому числі по лінії громадськості, дотискати відповідні органи, щоб отримати від них реакцію. Тобто, максимально надавати резонанс цій темі", - говорить лідер організації.

Коментуючи відсутність кадрових конкурсів у Міністерстві інфраструктури України, Заїка підкреслив, що ситуація з призначенням виконуючого обов'язки без конкурсу не є унікальною.

"Ситуація з кадровими конкурсами дійсно така. Щоб ви розуміли, цей механізм дозволяє поставити, нехай тимчасово, свого людини. І якщо факти в статті знайдуть підтвердження, в цьому випадку міністр, безумовно, несе відповідальність - політичну. І не тільки міністр. Якщо слідувати європейській практиці, то і прем'єр-міністр повинен відреагувати своєю відставкою. Така європейська практика", - констатував Заїка.

Нагадаємо, раніше українські ЗМІ опублікували матеріал щодо конфлікту інтересів виконуючого обов'язки глави держпідприємства "Укрзалізниця" Олександра Завгороднього і держави. Як вдалося з'ясувати журналістам, оформлені на сина і брата директора УЗ фірми "А. С. Інжиніринг Груп" і "Сферастрой Інвест" заробляли на тендерах Придніпровської дороги, де Завгородній обіймав посади головного інженера і першого заступника директора. Перевірка КРУ виявила, що підрядник завищував ціни на роботи. Також залізниця судиться з фірмою Завгороднього, яка заборгувала держпідприємству за виконані перевезення. Між тим, новий в. о. генерального директора стверджує, що компанія, оформлена на його родичів, ніколи не працювала з залізницею.