Влада Вінниці зайнялася відновленням роботи ДП "Вінницький авіаційний завод". У міськраді виданню "Комерсант-Україна" повідомили, що 19 серпня "ВіАЗ" був звільнений від сплати 74,9% податку на землю до кінця 2011 р. Зобов'язання заводу зі сплати цього податку в нинішньому році складають близько 1,2 млн грн, уточнили в фінуправлінні міськради. Рішення було прийнято, щоб допомогти підприємству відновити роботу і погасити борги по зарплаті, зазначають у міськраді.
Відновити роботу підприємства повинно також співробітництво з компанією "Мотор Січ". "Ми поставили на завод 10 вертольотів Мі-2 (використовується як для цивільних, так і військових цілей) для їх модернізації до кінця 2011 р. Це робиться, щоб завод відновив свій потенціал, повернув на підприємство фахівців, навчив їх і перейшов на глибоку модернізацію Мі-2, яка запланована на наступний рік", - розповів голова наглядової ради "Мотор Січ" Анатолій Малиш. За його словами, спочатку модернізація і ремоторизация вертольота Мі-2 буде проведена на потужностях "Мотор Січ". Після сертифікації оновлений вертоліт Ми-2МСБ зможе виробляти "ВіАЗ".
У прес-службі Вінницької облдержадміністрації заявляли, що запропонували "Мотор Січ" взяти в управління "ВіАЗ" і організувати на його потужностях складальне виробництво вертольота Мі-8Т. Але в "Мотор Січ" поки не вирішили це питання. "Ми зробили перший модернізований Мі-8МСБ на своїх потужностях і зараз відчуваємо його. До кінця року вертоліт буде сертифікований, після чого буде вирішено, де його виробляти - на "ВіАЗі" або у Конотопі",- говорить Малиш.
Модернізовані вертольоти Мі-2МСБ планується поставляти урядовому апарату і МНС. На початку серпня голова ради директорів "Мотор Січ" В'ячеслав Богуслаєв заявив журналістам, що глава МНС Віктор Балога "просить для рятувальників 22 таких вертольоти на наступний рік".
Загальна потреба України у вертольотах, за оцінками "Мотор Січ", становить 400-460 одиниць, в тому числі для народного господарства - 300, для МНС, МВС, пожежної охорони, санітарної та прикордонної служб - 100-160. При цьому в авіаційному регістрі України станом на 2010 р. значаться 216 вертольотів. За останні 5 років з реєстрації знято 206 Мі-2, Мі-8 і Мі-26 - це 48,8% від загальної чисельності парку в 2006 р. Зараз на озброєнні української армії знаходяться вертольоти, випущені до 1990 р.: бойові вертольоти Мі-24ВП (72 од.), десантно-транспортні гелікоптери МІ-8МТ (60) і 7 допоміжних вертольотів Мі-24Р (К), МІ-9 і Мі-2.
За оцінками голови ради директорів "Мотор Січ", вартість модернізованого вертольота Мі-2МСБ складе 4,5 млн дол., тоді як ціна нового становить не нижче 15 млн дол. У "Мотор Січ" є і кошти для організації виробництва вертольотів - прийнятий Податковий кодекс обіцяє звільнити підприємства авіабудівної галузі від сплати корпоративного податку, якщо зекономлені кошти будуть направлені на капітальні інвестиції в модернізацію та розширення виробництва. За підрахунками аналітиків, для "Мотор Січ" це близько 300 млн дол. за 5 років.
"Вінницький авіаційний завод" створений в 1961 р. на базі військових авіаремонтних майстерень. Підприємство здатне проводити капітальний ремонт літаків Ан-2 і Як-52, вертольотів Ка-26 і Мі-2, а також ремонт двигуна АШ-62. Має сертифікат на ремонт авіатехніки Росії. Зараз "ВіАЗ" проходить процедуру банкрутства. На 1 лютого його борг із заробітної плати становив 985,3 млн грн.