ua en ru

Держдума РФ прийняла в трьох читаннях пакет законів про функціонування кримських банків до 1 січня 2015 р

Держдума прийняла в трьох читаннях пакет законів про особливості функціонування фінансової системи Криму та Севастополя в перехідний період, тобто до 1 січня 2015 р.

Держдума прийняла в трьох читаннях пакет законів про особливості функціонування фінансової системи Криму та Севастополя в перехідний період, тобто до 1 січня 2015 р. Документи були внесені на розгляд нижньої палати головою думського комітету з фінансового ринку Наталією Бурыкиной і сенатором Миколою Журавльовим.

Федеральний закон "Про особливості функціонування фінансової системи Республіки Крим та міста Севастополя на перехідний період" встановлює особливості діяльності банків і некредитних фінансових організацій, які працюють на сьогоднішній день на приєднаних територіях за українським законодавством.

Так, згідно з документом, кредитні установи, зареєстровані на території Криму і Севастополя, будуть вправі продовжувати здійснювати свою діяльність до закінчення перехідного періоду без отримання ліцензії Банку Росії. Однак при цьому вони повинні відповідати ряду умов. Зокрема, не пізніше ніж через 15 днів після вступу в силу закону вони повинні повідомити ЦБ РФ про продовження своєї роботи. Ще однією умовою є виконання вимоги Банку Росії про надання реєстру зобов'язань перед кредиторами та вкладниками, а також надання звітності та іншої інформації про своєї діяльності в ЦБ. Протягом 30 днів після вступу закону в силу в Банк Росії повинні бути надані копії установчих документів, інформація про керівників банку і основних акціонерів (володіють понад 10% акцій).

У строк до 1 січня 2015 р. банки Криму та Севастополя повинні будуть пройти реєстрацію за російським законодавством. Мінімальний розмір статутного капіталу банку при цьому повинен становити не менше 300 тис. руб. В іншому випадку вони припинять свою діяльність після закінчення перехідного періоду.

Фонд захисту вкладників буде здійснювати компенсацію за вкладами фізосіб у банках, що мають ліцензію Національного банку України. Фінансування компенсаційних виплат, так само як і створення самого фонду, пропонується здійснювати за рахунок коштів Агентства по страхуванню внесків (АСВ). З цією метою в закон про страхування вкладів вноситься поправка, що розширює перелік можливих доходів АСВ. Однак при доопрацюванні цього законопроекту профільним комітетом він був значно змінений. Зокрема, в ньому з'явилася стаття, що регламентує діяльність страхових організацій, що працюють в Криму і Севастополі. Причина, за якою були внесені нові пункти, полягає в різниці між виплатами по ОСАГО, вартістю страхових полісів і способи розрахунку в Росії і на приєднаних територіях. За словами глави профільного комітету Наталії Бурыкиной, вартість полісів в Криму набагато нижче, а виплати страхового відшкодування вище порівняно з діючими у Росії.

У зв'язку з цим в Криму пропонується закріпити мінімальний для Росії коефіцієнт страхових тарифів в розмірі 0,6. Російська асоціація страховиків може страховикам компенсувати різницю між цим коефіцієнтом страхових тарифів і базовим тарифом за рахунок коштів того ж АСВ. При цьому страховики повинні будуть надати в Російську асоціацію страховиків економічно обґрунтовані розрахунки своїх фінансових втрат за рахунок різниці тарифів. Крім того, вимоги щодо неврегульованим до 16 березня 2014 р. страховим спорів, повинні будуть пред'являтися до професійного об'єднання страховиків. Виплати будуть здійснюватися вже за чинним російським законодавством в рублях. Законом встановлюється фіксований курс, за яким будуть здійснюватися всі виплати: 1 гривня дорівнює 3,8 руб.

Статутний капітал фонду повинна буде перерахувати АСВ. Для цього Банк Росії в 2014 р. повинен буде перерахувати АСВ 60 млрд руб. в якості майнового внеску до фонду. Бурыкина пояснила РБК, що сума була запропонована на підставі попередніх розрахунків.

"На мою думку, сума (сумарні зобов'язання кримських банків перед вкладниками там може бути близько від 20 млрд руб. до 60 млрд руб. Це такий більш або менш зважений варіант, ми ж не знаємо, як поведуть себе банки з розрахунками з юридичними особами, з масою інших питань, ми не знаємо, як себе поведуть їх страхові компанії. Тому ми заклали гроші з запасом, щоб всю цю ситуацію можна було зрозуміло "розрулювати". Я вважаю, що треба вдумливо ставитися до всього, що там відбувається. І якщо наші органи, які ми там створимо, будуть правильно працювати, то я думаю, що вистачить і навіть залишиться", - сказала Бурыкина.

Після затвердження радою директорів ЦБ річної фінансової звітності за 2013 р. банк повинен буде перерахувати 75% фактично одержаного за підсумками року прибуток у федеральний бюджет вже після вирахування податків та майнового внеску АСВ.

Захист вкладників кримських банків буде забезпечена на рівні, встановленому на сьогоднішній день російським Агентством по страхуванню вкладів, тобто до 700 тис. руб.